~~BENGANG !~~

eydafaizal | Saturday, March 23, 2013 | 0Comments |
~~grrr
 
 

ehh .. apasal pulak nehh ?? haa .. meh nak story da morry .. haty ida tengah menggelegak neh u alls .. kalau diukur dengan temperature neh mahunya melebihi 100 darjah celcius ! haa .. panas tak ??takot tak dengar perubahan suhu ida neh ??? haehh , silalah takot ..grr ..(acaner nak buad muka garang ehh ?? ngee ..)
 
 
bukan sekali tahu benda neh jadi kat budak penyabar neh .. dah banyak kali dah pon .. ida sabarkan hati jja .. know sebab apa ?? nak tahu ?? kejab err .. jab lagi ida story .. pelan-pelan kayuh lha kan ..kang kayuh laju-laju kang karam .. huhuu ..
 
 
nak tahu ker apa kebendanya yang jadi kat ida neh ?? haa neh ida nak story ..satsat nak tarek nafas dulu .. *tarek nafass .... hembus ...tarek nafas ... hembus ... haehh .. nak mengeluh pon tak larat dah haehh .. kesabaran dah menipis dah neh .. lagi nipis dari duet kertas satu ringget sekeping tuh tahu ???
 
 
macam neh .. malas sehh nak gaduh-gaduh !! macam budaK tadika pon ada .. tapi kadangkala tuh , ida kena jugak luahkan .. pada yang buad ida marah tuh , kalau hang baca entri neh , hang terasa , amekk !! memang patot pon hang nak terasa an .. grr .. semakk !!!
 
 
NEHNEH BROTHER !! HANG KALAW TAK QETY NAK TEPATI JANJI , JANGAN BERJANJI LHA NOH !! HANG TAW DAK HANG DAH BUANG MASA AKU ???BUANG MASA AKU SEBAB AKU NEH PERCAYA DENGAN JANJI PSLSU HANG !!LAEN KALI , HANG BULEH BELAH LHA DENGAN JANJI HANG .. SUMPAH SAKET HATY AKU CAKAP HANG !!AWAT ?? HANG QASA BANGGA R BULEH BUAD AKU YANG BAEK NEH SAKET ATY KAT HANG ?? HANG BAHAGIA ?? MACAM TUH ?? PERGI BELAH LHA HANG !! BERJANJI TAPI TALEH PAKAI SESEN PON !!
 
 
hah !amek hang !! tudiaa ... dasyat ark bila ida dah start marah ?? hah tuh lha ida cakap , jangan berani buad ida marah .. satgi kepala hotak tuh bersepai ida lanyak .. awat ?? engat seronok ka tunggu orang macam tunggul kayu lama-lama ?? weh , tugu Negara buleh mengamuk taw kalaw dah dia tuh pandai bercakap macam ida neh ..
 
 
pada yang berkenaan tuh , hang tuh perangai sama jja .. satgi aku tengok muka hang , hang buad muka tak bersalah hang .. weee .. kalau lha ada lubang besar kat sebelah ida neh blogies , dah sah-sah ida terjun tanpa syarat dari tengok muka tak bersalah dia .. macam sengal !!
 
 
bagi aku , hang cuti ka , hang kerja ka , takda bezanya pon haeh .. sama jja .. hang pi lha weh .. belah lha p kat orang yang tahan dengan hang ..
 
 
ehh2 , awat ida makin berangin neh ??sepatotnya bila dah luahkan , rasa kurang lha sikit kepanasan haty neh .. tapi cen sama jja .. makin sakit haty ada lha ..weee ida , hang sabaq sat .. sabaq sat .. control sikit maqah hang tuh yya ..
 
 
ida neh bukan lha pendendam .. bukan jugak stail nak maki hamun orang sesuka haty seenak rasa .. tapi bila orang dah pijak kepala kita .. macam dah teragak melampaw lha kan .. macam tak patut lha pulak kot buad macam tuh kat orang ..
 
 
memaafkan kesalahan orang laen tuh ada lha dendam yang terindah .. tapi kalaw dah asyik bagi kemaafan jja bukan pengajaran , saket jugak kan .. rasa macam nak sembelih orang pon ada ..
 
 
macam neh lha kawan-kawan .. berjanji biar lha ditepati yya .. kalau tak buleh pon , buad apa kita pakai telepon kan ?? haehh , guna lha fon mahal tuh and tak membazir lha nak gunakan sepuluh sen tuh minta maaf kat orang tuh .. tak lha orang tuh rasa bengang macam ida neh .. sampai bila kita asyik nak berkeras dengan keegoan kita ?? huihh , malaeh lha nak berleter panjang-panjang .. dah besaq-besaq dah pon .. tolong lha berbuad orang senang haty siket .. jangan lha time orang tuh senang , buleh bagi hang kemudahan , buleh mintak tuh , mintak neh ,hang gunakan dia .. bila dia dah tak berguna , hang lempaq dia tak ubah macam sampah !! hang letak dia di tangga terbawah !! terhormat wee perangai hang .. mulia gilaa .. tappa .. orang suka sehh ..
 
 
ALLAH TUH MAHA ADIL .. SUATU HARY NANTY , ALLAH AKAN BALEKKAN SEMUA NEH KAT HANG .. MASA TUH, BARU HANG QASA LANGIT TUH TINGGI KA RENDAH .. MASA TUH , BARU HANG NAK FIKIR , APA YANG HANG BUAD KAT ORANG TUH SALAH .. BERKAWAN BUKAN UNTUK KEPENTINGAN DIRI SENDIRI SAHAJA .. SAMPAI SATU SAAT HANG DIPERGUNAKAN , MASA TUH , TAKDA DAH JALAN UNTUK HANG PATAH BALEK .. TOLONG LHA SEDAQ DIRI TUH ..
 
 
okay .. panjang dah sangat neh ceramah free dari ida .. harap-harap terkesan laa noh .. maaf jika terdapat kekasaran dalam entry panas ini .. maaf juga sebab banyak lorat Kedah dalam entri neh .. biasa lha .. dok p lha lama mana pon kat KL neh , bila marah , keluaq jugak bahasa ibundanya .. hee .. maaf lha yya ..
 
 
assalamualaakum .. 


No comments:

Post a Comment

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid