cun ??

eydafaizal | Thursday, May 30, 2013 | 0Comments |
 
 
entri pendek jja lha hari neh hek ..
 
neh pon curik masa ..
nyempat jja nak hapdate belog ..
ngehngeh ..
 
err ..
ida na tanya korang neh ..
agakagak ida cun ta macam neh ???
hee ..
 
 
 


ngehngeh ..

si boyfie gelak sampai putus urat perut dia ..
tapi naseb baek dia kenal si gegirl dia neh ..
wee ..
 

kbai !







p/s : amacam ??korang berani pakai cenggini ?? hehe
 

cinta terakhir ~~

eydafaizal | Wednesday, May 29, 2013 | 0Comments |
 
 
INI ENTRI KHAS UNTUK SI BOYFIE !!
MOHD FAIZAL BIN JAMALUDDIN <3
 
 
sayang ...
mungkin papa jarang jengah entri mama neh ..
but if one fine day nanti ,
bila mama dah takda disisi papa ,
takda selalu ngan papa ,
papa boleh baca apapun yang mama create dalam neh ..
 
kalaupun ditakdirkan papa baca entri neh ,
mama yakin papa mesti tertanya Tanya kenapa mama up entri neh ..
 
ini luahan hati mama ..
papa baca yya ??
 
papa ...
papa mungkin bukan cinta pertama mama ..
bukan orang first yang mama tempatkan dihati mama ..
bukan manusia bertuah pertama dapat mama ..
bukan lelaki pertama yang bahagiakan hidup mama ..
 
tapi mama selalu berdoa ,
moga ditakdirkan papa adalah cinta terakhir yang bertapak dihati mama sampai akhir nafas neh ..
mama nak papalah orang terakhir concer hati mama ..
manusia terakhir yang bahagiakan mama ..
lelaki terakhir yang akan tempuhi hidup dengan mama ..
 
mama happy sepanjang kenal papa ..
coz papa jaga mama ..
caring sal mama ..
selalu ada dengan mama dikala susah senang mama ..
selalu jadik harapan mama untuk tolong tok kat kampong ..
selalu berkorban untuk mama ..
selalu risaukan keselamatan mama ..
yang tak jemujemu ngadap muka mama pagi dan petang ..
amek dan hantar mama bhalek kerja walaupun papa sendiri mengejar waktu nak g kerja nun kat ampang sana ..
semuanya papa lakukan untuk jaga perempuan yang serba kekurangan neh ..
 
apa yang papa buad mama tak mampu nak balas ..
apa yang mampu mama buad ,
just untuk try jadik isteri papa yang terbaek saat selepas saja kita dinikahkan ..
tak lama lagi kan sayang ..
in syaa allah , sedikit waktu jja lagi ...
masa tuh , mama janji mama akan jadik sebaik2 perempuan yang pernah papa kenal ..
mama janji ..
 
terima kaseh sebab papa sudi jadik lelaki yang bertanggungjawab atas muka bumi neh ..
terima kaseh sebab pegang amanah tok mama kat kmpung untuk selalu jaga mama ..
semuanya berharga buad mama ..
 
walaupun kadangkadang mama neh banyak kerenah ..
banyak sangat buat perangai .
selalu nak buad papa hilang sabar ..
selalu buad papa risau and lepas tuh mama buad bodoh jja tak pedulik ,
 
rasa rendah gila diri neh sayang ..
 
i'm proud sebab dapat hati papa even maybe tak sepenuhnya ..
selami kesabaran papa ..
 
lelaki yang macam mana lagi mama nak carik ??
papa jja dah cukup untuk mama ..
tak perlu yang laen ..
 
 
loveyousomuch sayang ..
sayang sangat sangat sangat kat papa ..
 
thanks sekali lagi ..
 
miss you .. <3
 
 
 
 
 
 
p/s : korang ! doakan kami till jannah !
 
 
 

photoshoot ~~

eydafaizal | Tuesday, May 28, 2013 | 0Comments |
 
 
heyy !!
ida kembali bersiaran dalam belog kesayangan ida nehh ..
ngehngeh ..
kemana ida menghilang ??
 
grr , sila tampar ida kuatkuat ..
baru empat hari kot kan ida tak hapdate belog ..
ngehngeh .. takda sappa perasan pon Kankan ??
 
ehh ,
hari neh ida dengan entri bertajuk diatas !
hee ..
 
mak aii , photoshoot beb ..
korang ada ??
bajet retis ida neh sebenarnya ..
 
wait , ida darah manis hokeh ..
nak jadik pengantin neh nanti ..
tunggu yya korang .. hee ..
 
actually neh bukan entri bergambar yya ..
dan photoshoot yang ida maksudkan bukanlah untuk function apa pon ..
just sukasuka antara ida and si boyfie ..
 
ehh , ida pernah cerita yang si boyfie ida neh tak suka bergambar kan ??
 
haa , untuk pengetahuan korang ,
dia sekarang dah mula berjinakjinak dengan kamera ..
yelahh ,
dah kesayangan dia neh pon hantu lensa kan ,
blogger pulak katekan ,
dia kena lha ekot sekali ..
 
nanti ida masokkan pic photoshoot time kat taman laying-laying hek ..
 
sekarang neh ida tak boleh hupload pic ..
ada problem sikit ..
tak percaya ??
cuba g terjah instag ida ..
tengok ada tak pic terbaru ??
takda kan ???
 
serius !
seksa hokeh ..
 
kalau ada pon entri bergambar ,
ianya hanyalha pic yang dicopy urlnya dari facebook ..
huhuk ! sedeh ... =(
 
okeh ,
si boyfie pon tengah belajar nak selesa depan kamera ..
eehh , mestilah kan ,
nanti time nak nikah , masa majlis ,
ida neh siap nak book photographer ..
alalaaa ..
sweet lha wedding ida nanti moganya ..
ngehngeh ..
*silaa jeles !
 
 
 
okeh !
ida dah mulaa merapu meriban ..
so , sebelum terlanjur katakata kegedikan ,
ida mohon undur diri ..
hehe ..
 
 
 
 
 
 
 
p/s : peace !

saia tetap akan engat awak ...

eydafaizal | Friday, May 24, 2013 | 4Comments |
 
 
ngehngeh ..
entri kedua untuk hari neh ..
 
tetiba rasa nak cerita pasal kawan baek masa ida kerja kat dalam kem tentera dulu ..
dia neh bapak baek ..
sentiasa ada ngan ida saat susah and senang ..
dia lha satu2nya insan yang paling memahami ida masa tuh ..
 
sekarang neh dia dah bertunang ..
Alhamdulillah ..
touching dia bila ida tak pergi majlis tunang dia ..
padahal ida pon tahu last minit ..
kalau ida tahu awal ,mahunya ida kerah si boyfie amek emergency leave ..
ngehngeh ..
 
 
rapat weh ida ngan dia dulu ..
buad apa pon nak ada dia ..
sebaek satu shift ..
lagilah rapat kami berdua ..
 
hee ..
muka dia suci jja weh ..
harap2 ida dapat g majlis nikah dia nanti ..
 
err , sekarang dah tak jumpa ..
but still contact lha kan ..
kat fb .. fon ..
serius rendu dia ..
jeles tengok dia rapat ngan orang laen dulu ..
ngehngeh ..sekarang tak dah .. wee ...
 
cukup lha tuh ..
neh ida tepek pic dia bebanyak .. hee ..
ada sekalituh pic dia ngan tunang dia ..
hope korang bahagia keyh .. =)
 
kalau korang rasa nak add dia ,
leyh add fb dia sini ..
 
 
grr , sayang awak ketatketat ana .. muahh ..
 
<3
 
 








 
 
 
 
 
p/s : harus lha ada pic ngn ida sekali .. ngehngeh .. =)
 

si boyfie tinggal eyda :'(

eydafaizal | Friday, May 24, 2013 | 2Comments |
 
 
huhuhu ..
nanges ta habes lagi neh ..
 
si boyfie kesayangan ida tuh tinggalkan ida kat KL neh ..
 
sampai haty bhalek Kedah tak ajak ..
dia plan last minit pulak tuh ..
sebaek dia bhalek ngan abg dia ..
 
 
tapi tappa ..
lagipon dah lama dia tak bhalek kampong ..
kesian pon ada ..
 
last month ida bhalek kampong pon dia tak ekot ..
bukan tak ajak ..
tapi dia kerja kan ..
dengan masa tuh surat banyak lagi coz nak mengundi ..
sampai ke tengah malam kekadang tuh ..
 
so , bulan neh , biar lha dia pulak bhalek kampong ..
dia pon nak tengok rumah pusaka peninggalan arwah makayah dia jugak ..
nak ziarah kubur makayah dia jugak ..
walaupon dia tak pernah merungut ,
jauh di sudut haty ,
ida tahu dia rendu sangat nak ziarah kubur mak ngn ayah dia ..
 
plan asal ,
dia nak bhalek sekali nan ida ..
tapi tak jadik ..
 
but hujung bulan neh ida nak try bhalek jugak Kedah ..
nak sangat hokeh ..
nak jumpa tok ..adekadek .. 
kengkawan semua ..
 
biarlha ida bhalek tuh kejab jer ,
tapi kerap ..
 
ida tahu tok dah rendukan ida ..
adekadek dah call bertanya bila lha kakak kesayangan dorang neh nak bhalek ..
 
yya ,
nanti hujung bulan kak bhalek yya dek ..
kak nak jumpa kembaq ..
nak sangat ..
 
bulan lepas kakak bhalek kembaq takdak ..
depa tak bhalek minggu tuh ..
rendu depa hokeh ..
 
 
nanti kak bhalek kak gtaw yya ..
jangan risau ,
kak tak pernah lupa hampa semua ..
hampa semua always kat haty kak ..
sampai bila2 .. dunia dan akhirat .. =)
 
atie , aku harap kat hang jaga tok kat sana keyh ..
jangan dok ketegaq sangat ..
kesian tok ..
 
ehh , neh entri pasal ida ker pasal boyfie ..
ngehngeh ..
sorry sayang .. =)
 
sayang , bhalek tuh elokelok taw ..
jaga diri ..
jangan lupa makan minum ..
kirim salam mama kat arwah mak ngan ayah ..
doa mama untuk dorang selalu ada walaupon mama tak sempat kenal dorang .. al-fatihah ..
 
 
okeh !
kemalasan nak taip panjang-panjang ..
bukan korang nak baca pon entri ida neh ..
ngehngeh ..
 
last but not least ,
ida rendu nak tengok si boyfie pakai baju melayu neh lagi g solat jumaat ..
=)
 


jangan lupa solat jumaat sayang ..
loveyouu .. <3




p/s : salam jumaat semua .. =)
 
 

panggilan misteri ...

eydafaizal | Thursday, May 23, 2013 | 0Comments |
 
 
 
hah !
ida dapat panggilan misteri semalam ..
masa tuh ida tengah kusyuk buad kerja ..
(kerja berblogwalking !!)ngehngeh .. =D
 
 
panggilan misteri ???
grr , geram rasa tahu ..
rasa geram pon tak habes lagi neh ..!
 
 
apa yang misteri sangat ???
 
nak tahu dari siapa ???
 
nehneh !!
korang klik SINI ..

hah ! tuh lha budaknya !!
hang memang nak kena ngan kak adeq !!
tunggu hang !!


macam neh citer dia ..

semalam tengah kekusyuk berblogwalking kat ofis ,
tetiba fon kesayangan si boyfie bunyi ..
ehh , boyfie ida ada kat situ ker ??

grr .. tak lha ..
ida tukar fon nan dia ..
hee .. so ida pon tercarik-carik lha fon yang sedang bordering tuh ..
godekgodek beg kalut .. jumpa jja , terus tengok nama si pemanggil ..

ehh , engatkan si boyfie yang call ..
ceh betol !
peratii nombor sesat takda nama tuh lelama ..

ida neh jarang angkat call dari nombor2 sesat ..

tapi semalam terrajen pulak nak angkat ..


tubtub ! dengar suara alaala gadis (memang gadis pon ) bertanya ..

"hello , neh ida ke ?"

ida pon jawab lha dengan lajjunya , "yya !"
pastuh dia terus straight tanya ..

"kenal Faizal ??"

haehh , tetiba jja tanya nama boyfie ida ..
cuak sikit ..
dah lha pompuan weh !!
ida pon berlagak cool .. " haah , kenal .. kenapa ??"

masa tuh pon ida bajet jja cool ..
padahal dalam hati rasa nak pengsan dah ..hee ..
nak tahu si pemanggil misteri tuh cakap apa ???

"saya awek dia .."

wehweh !!!
buntang mata ida dengar tahu ???
tapi lepas dengar suara si pemanggil tuh macam tengah tahan gelak ,
ida try amati betol2 ..
ceh !! bila engat bhalek ..

takda lha misteri sangat pon si pemanggil tuh ..
sebab apa ??
sebab ida kenal lha ngan dia ..
grr .. tuh yang rasa geram tuh ..
naseb baek ida tak maki dia lagi ..
huhuu ..

ida pon sedaya upaya lha control gelak jugak ..
then selamba ida jawab " ehh ,, dah lha adek ..."

guest what ? dia gelak terus ..
ngehngeh ..
hampeh punya adeq sha ..
kononnya nak kenakan kaka hang neh lha yya call guna nombor laen ??
huh ! silap orang okeh !!

siap hang dek ..
tak berapa hari jja neh ..
tunggu keyh !!
t kak balunn hang cukop2 ..







p/s : nak g lunch .. lapar sudda ..
err , miss u KEDAH DARUL AMAN =)

 

Tips Untuk Hilangkan Stress

eydafaizal | Wednesday, May 22, 2013 | 0Comments |

TERDAPAT beberapa tips yang kita boleh amalkan bertujuan mengurangkan tekanan hidup. Antaranya ialah :

1 )  Biasakan diri berada dalam keadaan berwuduk
Jiwa kita akan menjadi tenang jika kita membiasakan diri mengambil wuduk sebelum melakukan pekerjaan. Kerja yang susah akan menjadi senang dan mudah diselesaikan. Para pelajar misalnya, disarankan agar membiasakan diri mengambil wuduk sebelum mengulang kaji pelajaran agar apa yang dibaca akan mudah diingati.

2 )  Perbanyakkan membaca Al-Qur’an
Ganjaran yang besar akan diberikan Allah bagi sesiapa yang membaca Al-Quran walaupun satu ayat. Waktu yang sesuai bagi kita untuk membaca Al-Quran ialah selepas solat lima waktu dan waktu-waktu lain seperti ketika berehat dan sebelum tidur. Oleh itu, jadikanlah Al-Quran sebagai teman paling akrab pada sepanjang waktu.

3 )  Banyakkan Solat Sunat
Sebagai makhluk paling mulia di sisi Allah, kita disuruh membanyakkan amal ibadat kita sehari-hari. Antaranya, dengan mendirikan solat sunat. Solat sunat hajat, solat sunat taubat, solat sunat tasbih adalah antara pelbagai solat sunat yang terdapat dalam Islam. Kita bangun pada sepertiga malam dan mendirikan solat-solat sunat tersebut agar beroleh ketenangan dan kekuatan daripada Allah.

4 )  Selalu berdoa kepada Allah
Allah telah berpesan iaitu jangan menyembah selain daripada-Nya. Ini bererti kita disuruh berdoa hanya kepada Allah yang Maha Esa dan dilakukan secara berterusan. Waktu-waktu mustajab berdoa adalah pada malam Jumaat, tengah malam, pagi sebelum waktu Subuh, malam hari raya, ketika waktu azan dan iqamah. Insya-Allah, Allah akan memakbulkan doa setiap hamba-Nya yang benar-benar ikhlas. Namun, kita perlulah sedar bahawa sebarang rezeki tidak akan datang bergolek sekiranya tanpa usaha yang bersungguh-sungguh. Maka kita perlulah berusaha supaya mencapai sesuatu di samping berdoa hanya kepada Allah yang Esa.

5 )  Bersangka baik dengan Allah
Kita sebagai manusia biasanya tidak akan terlepas daripada berhadapan dengan ujian dalam hidup. Semuanya itu adalah ujian daripada Allah yang Berkuasa bertujuan menguji keimanan kita sebagai hamba Allah. Oleh itu, kita mestilah bersangka baik dengan Allah dan janganlah menyalahkan-Nya jika terjadi sesuatu ke atas diri kita. Kita juga mesti percaya bahawa tentu ada hikmah di sebalik kejadian itu.

6 )  Lakukan kegiatan luar seperti bersukan
Orang ramai selalu berkata bahawa badan yang cerdas akan membentuk otak yang cergas. Segala tekanan sewaktu bekerja akan dilupakan apabila kita melakukan aktiviti-aktiviti luar yang dapat menyihatkan tubuh badan seperti bersukan. Situasi akan menjadi lebih menggembirakan jika kita meluangkan masa membawa keluarga pergi beriadah. Ikatan kekeluargaan juga akan bertambah erat dan kukuh.

7 )  Amal diet dengan disiplin yang kuat
Pengambilan makanan yang berlebihan dan tidak seimbang juga merupakan salah satu faktor tekanan sewaktu bekerja. Oleh itu, cara untuk mengurangkan tekanan adalah mengamalkan diet dengan disiplin yang kuat. Diet yang tidak terkawal akan menyebabkan kegemukan dan menimbulkan penyakit kronik yang lain seperti lemah jantung, darah tinggi, kencing manis.

8 )  Menangis dengan sepuas hati
Tekanan yang dihadapi sekiranya melibatkan individu yang lain dapat diredakan melalui luahan hati kita dengan menuliskan rasa ketidakpuasan hati kita itu dalam sehelai kertas. Sikap cuba menyimpan perasaan tersebut dalam hati boleh menyebabkan diri merana. “Luaran lain hati lain” ada sesetengah individu apabila mereka mengalami sesuatu tekanan, mereka seolah-olah tidak menunjukkan permasalahan mereka itu. Sebagai contoh, bila dilihat bersama rakan-rakan tetapi dalam hatinya hanya Allah yang Maha mengurangkan tekanan yang dihadapi di tempat kerja.

9 )  Hargai kebolehan diri sendiri
Kita perlu mempunyai satu sikap yang dipanggil yakin diri. Apabila kita mempunyai keyakinan diri, maka kita tidak akan mempunyai masalah untuk melakukan sesuatu pekerjaan yang disuruh oleh pihak lain sewaktu bekerja. Kita yakin bahawa kita boleh melakukan kerja yang disuruh dengan mudah dan tiada sebarang masalah yang dihadapi. Apa yang penting ialah, kita mesti menghargai kebolehan diri sendiri dan memulakan hidup dengan lebih ceria.

10 )  Cintai diri sendiri
“Cintailah diri kamu sendiri sebelum kamu mencintai diri orang lain”. Jelas daripada maksud sepotong hadis ini, kita dapat memahami bahawa kita perlu mencintai diri sendiri terlebih dahulu berbanding orang lain. Diri kita yang selama ini masih pada tahap lama dalam pekerjaan perlu dipertingkatkan dengan cara yang dinyatakan di atas. Kita perlu memulakan kehidupan kita dengan ceria dan penuh dengan senyuman. Kesimpulan Sebagai kesimpulannya, tekanan kerja bukanlah satu bebanan yang sukar untuk diatasi. Dengan usaha yang gigih dan kesabaran yang tinggi serta jalan penyelesaian yang jitu, bebanan yang kita alami pastinya akan dapat diselesaikan dengan jayanya.


Sumber : Cik Google

CARA HILANGKAN PARUT

eydafaizal | Wednesday, May 22, 2013 | 0Comments |

Ramai dikalangan mereka yang mengalami masalah parut , walaupun ia tidak membahayakan tetapi parut merupakan salah satu masalah kesihatan yang perlu di ambil perhatian dan mendapatkan rawatan . Ini kerana , mereka yang mengalami masalah ini akan memberi kesan mental dan fizikal kerana perasaan rendah diri , malu , tidak bergaul dan sebagainya . 

JENIS PARUT 

~Parut biasa (flat pale scar)
Parut yang sering dialami oleh setiap individu , parut ini lebih pudar dari warna kulit asal dan parut ini kelihatan agak tebal .
~Parut tebal (hypertrophic scar)
Parut ini timbul dalam temoh 6 bulan selepas kemalangan . Namun , parut ini akan surut sendiri . Ia berwarna merah dan agak tebal strukturnya .
~Parut keloid
Parut keloid ini tebal dan tumbuh melebihi luka asal malah ia boleh menjadi parut yang kekal . Parut ini tumbuh melebihi kawasan luka , berwarna merah jambu @ merah dan kelamaan boleh menjadi warna gelap dan menimbulkan maaslah kegelapan berterusan . Hal ini disebabkan , luka lama dibahagian tersebut terkena jangkitan .
Faktor keloid :
1. genetik 
2. tahap kecederaan yang semakin besar dan menembusi kedalam kulit .
3. hormon
~Parut kontraktor 
Parut ini menyebabkan kulit tegang dan boleh menjejaskan sendi pesakit . Akibatnya , kulit menjadi regang dan menyukarkan pergerakan .
~Parut tenggelam 
Parut ini biasanya pada luka yang berada di bahagian punggung . Parut ini terjadi apabila mereka baring terlalu lama contohnya pesakit strok .
~Stretch mark
Parut ini biasa dialami oleh kaum wanita kerana mereka melalui proses kehamilan . Parut ini akan dilihat pada bahagian paha , perut, bahu dan punggung  . Parut ini dikatakan parut kekal .

PUNCA PARUT 

-Mereka yang menindik telinga
-Luka jerawat
-Suntikan BCG
-Pelbagai jenis kemalangan seperti terkena air panas , luka terkena benda tajam dan kebakaran .

GEJALA PARUT YANG PERLU DIRAWAT

1. Luka yang dijangkiti dan bernanah 
2. Parut yang semakin membesar hingga menimbulkan masalah pada penampilan dan boleh menyukarkan pergerakan sendi .

RAWATAN MODEN 

  • Pembedahan yang berkemungkinan sebanyak 60% parut asal akan terbentuk semula . Pembedahan adalah cara yang baik untuk yang mengalami masalah parut kontraktor .
  • Bagi parut yang berkeluk adalah sesuai dengan suntikan kolagen untuk meratakan kulit.
  • Radioterapi , ia jarang dilakukan kerana ada kesan sampingan . Rawatan ini sesaui untuk parut keloid yang tidak boleh disembuhkan dengan cara lain .
  • Pancaran laser boleh memudarkan warna parut tetapi ia boleh memberi kesan sampingan kepada penduduk asia kerana ia akan menyebabkan warna kulit semakin gelap dan pudar . 
  • Suntikan steroid dalam dos yang tertentu boleh menghilangkan rasa gatal. 
RAWATAN TRADISIONAL 
  • Gunakan serbuk kayu manis yang dicampur dengan bedak sejuk . Kemudian campurkan sedikit air . Sapukan pada muka dan biarkan sehingga kering . Ia sesuai untuk menghilangkan bintik hitam di muka . Lakukan dengan kerap .
  • Lidah buaya juga boleh menghilangkan parut . Lidah buaya harus dibelah dua, dan sapukan lendir pada parut . Lakukan 3 kali seminggu .
  • Gunakan asam jawa yang dicampur bersama sedikit air . Sapu sehingga kering sebelum tidur . Elok digunakan pada waktu malam ...
  • Madu lebah juga sesuai untuk menghilangkan parut dengan mencampurkan bersama kulit kayu manis . Setelah selesai cuci dengan air suam . Lakukan 3 kali seminggu .
  • 10 daun sireh yang ditumbuk . Setelah itu sapu pada muka dan biarkan ia kering .
  • Madu dan bedak sejuk juga boleh dicampur dan sapukan pada muka untuk mendapatkan hasil yang baik .
  • Mulai sekarang ambil lah kulit pisang setelah memakan isi nya , kerana kulit pisang boleh menghilangkan parut . sapukan dengan perlahan-lahan . Selamat mencuba ~~

wordless wednesday : suprise ???

eydafaizal | Wednesday, May 22, 2013 | 1Comments |
 
 
 
 


surprise ??
ngeh ! ida tatahu ..
yang ida tahu , si boyfie asyek ulang ayat yang sama ..

ayat apa ??

"papa ada surprise untuk mama bulan depan .."

sigh .. amenda tataw ! grr ...






p/s : nanti bila dah tahu ida inform erk apa yang surprise sangat tuh .. hee =D
 

ERRR ....

eydafaizal | Tuesday, May 21, 2013 | 0Comments |
 
 
 
 
 
 
 
grr , untuk apa lagu neh ida post ??
 
err , sesajja jja lha ..
 
 
ngehngeh ..
tapayah saspen hokeh ..
 
 
 
 
p/s : entri pendek =)
 
 

mereka di sudut hati =)

eydafaizal | Monday, May 20, 2013 | 0Comments |
 
 
 
ehh , apa neh ? apa neh ??
 
apanya ??? ngee .. =D
 
orait ,
abaikan kegedikan ida sebentar tadik ..
ehh2 , you all perasan lagi tak ?
 
harineh jja dah dua entri ida publish ..
ngehngeh ..
grr , ida mampu kan ?? .. lalalaa ...
 
 
tajuk entri ini :
sappa nak teka ??
 
tapayah ! hahhaa .. dah ada pon kat atas .. =D
 
mereka disudut hati ..
 
 
siapakah ???
 
boyfie ??
ish , tadik kan dah story pasal dia ..
cecukup lha tuh ..
kang korang bosan asyek membaca pasal dia jja ..
kan susah tuh .. hee ..
 
sahabat ..
korang tahu kan ,
sahabat sejati , sentiasa dihati .. =)
 
Allah , rendunya sahabatsahabat kesayangan ida tuh .. =(
 
 
 
 
kak ah :
 
hang taw dak aku rendu gila babun kat hang ??
hang tamaw amek taw ?? haehh , sanggupkah ?? ngee ..
rendu neh weh .. rendu nak ngengada ngan hang ..
rendu nak pelokpelok hang .. (err , harituh aku luppa peluk hang sigh ! )
ngehngeh .. aku taw hang pon luppa kan ?? hee ..
 
 



ena :

hang taw dak aku rendu kat muka duckface hang tuh ??
rendu nak tengok hang buad muka spoil hang ..
rendu nak tengok hang fefeeling nyanyi lagu masa karok ..
ngehngeh .. sumpah rendu ..
hang pon mesti rendu haku kan ??
ehh , aku taw hang takan ngaku .. grr ..






mimie :


hey mudak mucuk ,
bila hang nak habes merajuk ngan aku ??
sampai hang Nampak aku tercongok depan pintu rumah hang kah ??
huhuu .. cuba bagitaw aku berapa lama kita tak jumpa ??
nak tengok aku teqiak depan hang ehh ?? hee ..err , hang mai kl taleh ?? hehee .. rendu lorh .. =(





adilla :


hey , yang neh lagi lha tak penah ku dengar khabar berita ..
dilla , hang tak rendu aku meyh ???
aku dah rendu nak tarek pipi comell hang tuh tahu ??
errr , ohh , jahad aku neh rupanya .. heee




deq sha :

weh deq , hang dengaq sini ..
wee , kasaq kak hang haqi neh ..
grr , abaikan .. =)

hang nak taw dak kak hang neh rasa nak terjun katil sebab rendu kat hang ..??
sampai hati hang tak rendu kak hang neh nohh ..

erghh , touching2 .. =(

ehh , engat janji kita ..
kak hang neh qasa nak putaq jja kelendar tuh bagi terbalik tarikh ..
nak cecepat jumpa hang ..
kehkeh ..
sebab tak buleh lha kak hang neh jadik manusia penyabaq sat .. hee .. =D

rendu gilaa tahu ??? =(



 
ehh , sappa tuh ??
grr , hee .. abaikan ..
sajja nak tayang budak comey sorang neh ..
abaikan hokeh !
tiada kaitan dengan cerita ..
sekadar iklan semata-mata ..
ngehngeh .. =)
 
 
 
haa , actually dah habes pon story ..
rasa rendu lha hai kat merekamereka tuh ..
kenapa rendu ??
 
 
hai lha ,
apa punya function soklan korang neh ??
 
ngehngeh ..
harap harap cukup lha perkongsian entri kedua untuk hari neh ..
ida dah penad menilik facebook depa depa neh ciplak gambaq depa tanpa kebenaran ..
 
weh hampa semua ..
haku mintak mahap noh ..
halal lha aku curik gambaq hampa tuh ..
sian aku .. hee .. =)
 
 
 
 
 
 
p/s : rendu chenta haty di kampong .. =( tokk .. imissyouu <3





 

saia sayang sayang saia =)

eydafaizal | Monday, May 20, 2013 | 0Comments |
 
 
hei !!
perasan tak ida dah dua hari tak hapdate ini belog ???
ngehngeh .. kompem lha korang tak perasan kan ??
yelah , sappa lha nak jengah belog buruk ida yang comot neh .. =(
okeh , sedeh !!
 
 
ida nak story about my boyfie lagi lha harineh ..
hehee .. korang bosan ???
da ida takda cerita nak story ..
pasal dia jja terlintas kat pala hotak ida neh ..
so , ida hapdate pasal dia jja lha noh ..
harapharap korang baca sampai habes ..
ngehngeh .. sayang korang ketatketat .. <3
 
 
sejak dua menjak neh kan ,
si boyfie tuh asyik sakitsakit demamdemam jja ..
kesian hokeh !
 
tapi nak buad acaner ..
dia kan posmen ..
kena sentiasa komited jalankan tugas walaupun cuaca tak menentu ..
 
si boyfie neh pulak dah lha degil ..
bukan sikit degilnya ,
degilnya tuh , nauzubillah , degil lha !
hahaa ..
 
asal dia bhalek keja jja dia mesti ngadu ,
pening lha , saket belakang lha , badan kebas2 lha ..
sedeh kita neh dengaq ..
tatahu nak buad apa ..
 
di tuh pulak kalau buleh keja ,
bukannya engat hapa dah !
kadangkadang makan pon buleh lupaa ..
dah tuh , tak cukup keja siang ,
dia buleh rajen p sambung buad ot sampai ke malam ..
haiii , mana lha badan tak penad ..
 
 
bila ida suruh dia rehat , dia tanak ..
adoii ..
susah jugak bila dapat orang yang komited sangat dengan keja neh kan ??
 
 
tapi ida bersyukur lha ,
dapat dipertemukan dengan lelaki yang bertanggungjawab macam dia ..
bukan senang lol nak carik lelaki macam tuh sekarang neh ..
 
masuk topic bhalek ..
hah , tadi pagi betapa semangatnya dia gerak g kerja ..
hai lha .. ida yang rasa malaeh nak tinggal tempat tido ..
adoii , kang dia menunggu pulak , ida pon gagah lha jugak bangun siap2 ..
 
kadangkadang risau jugak bila dia asyik focus kerja ..
kenapa risau ??
 
lha , kan dah cakap tadik , dia neh kalau dah buad keja ,
segalanya dia lupa ..
kadangkadang tuh , ida call pon tak jawab ..
sibuk bebenor ..
 
sampai merajuk lha ida neh kadangkadang ..
ngehngeh ..
hamek kau ! pujuk lha sayangs kau neh .. hee ..
 
apa yang mampu ida buad ,
just berdoa pada Allah agar sentiasa berikan dia kesihatan yang baik ..
biar dia ikhlas dan sentiasa semangat buad kerja dia ..
 
 
walaupun kadangkadang dia neh tak dengar kata ,
tapi ida tahu tu pendirian dia and sometime ida kena hormat ..
even dalam geram hokeh ! hee ..
 
 
you all pon talarat nak hamek tahu kan sayangnya ida kat dia neh camana ??
ngee .. =D
 
 
 



cukup lha tuh sampai takat neh hokeh ..
penad dah jari menaip ..
hee , eh , bukan merungut ,
nak blah buad kerja yang terbengkalai ..

maklum lha ,
ida hapdate belog neh kat ofis ..
tengah ngelad lha neh ..
hee .. jangan ekot keh ..
buruk perangai ida neh ..
sebaik ada jugak orang sayang .. ngehngeh .. =D






p/s : korang pon tolong doakan ida and boyfie ida tuh ea .. ida pon selalu doakan korang semua .. in syaa allah .. =)
 
 
 
 
 
 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid