aku takda hak ke atas qayyum ???

eydafaizal | Thursday, September 12, 2013 | 1Comments |


perghh .. sakit weh haty neh bila dengar ayah tiri aku cakap aku takda hak kat dak qayyum aku tuh ..
sakit gila rasa hati aku neh ..
tapi tahan jja .. sabaq ida .. sabaq ..

apa lha yang tak betul kat dalam kepala bapak tiri aku tuh pon aku tataw ..
weh .. dah lha larikan anak kesayangan aku ..
pastu boleh pulak kata aku takda hak bagai ..
memang saja lha timbulkan rasa benci aku ..
ayah tiri tak ayah tiri ..
ehh , kau tuh lha yang tadak hak kat anak aku ..
dah tu seyakin kau jja cakap aku takda hak ehh ??
kau tuh sappa ??
sappa pada anak aku ??
takda sikit pon darah keturunan aku mengalir dalam diri kau taw ..

pelik aku ..
aku mama si dak qayyum tuh kot ..
apa pulak aku tetiba takda hak ??
apa lak tetiba mengaku yang dak qayyum tuh hak kau ??
nape ? asal , dak qayyum tuh keluar melalui kau ker ?
bengong dah kot orang tua tuh ...
saiko ... gila ..

biadap ??

aku biadap ??

yya !! 
aku biadap sebab kau sesuka hati larikan anak kandung yang aku lahirkan ..
sesuka hati seenak rasa kau jja kan ..
pastuh gunakan agama pertahankan diri ..
buad macam aku takda agama lak ..
dia bercakap pasal agama ngan aku ?
wehweh ..
tengok diri lu lha ..
kau dengan sembahyang pon tak pernah .. 
jumaat pon tak pernah jejak kaki kat masjid ..
puasa pon tah papew ..
tanggungjawab pon berderai tah kemana ..
dengan tak kerjanya ..
pemalas ya hazab ..
makan apa semua pon mengharap anak menantu ..
mengharap jiran-jiran ..
berhutang keliling pinggang ..
macam tuh kau nak kata kat aku yang kau kuat pegangan agama ??
boleh jalan lha kau ..

kau pisahkan anak dari ibunya sendiri ..
kau buad dak qayyum tuh hilang kasih sayang mama ngan papa dia ..
kau sembunyikan anak aku ..
tak bagi alamat kau kat aku ..
kau dah cukup alim lha ??

jangan nak bersoal pasal agama lha kalaw kau pon tunggang langgang ..
jangan nak berkias pasal agama lha kalau kau sendiri perangai tah apa2 ..

aku dibesarkan oleh tok aku ..
dari kecik sampai besar aku hanya dibesarkan oleh tok aku ..
sari aku anak yang sulong sampai lha adek aku yang keenam yakni yang bongsu , 
semuanya dibesarkan oleh tok aku ..
tanpa sesen pon nafkah dari mak or ayah yang tinggalkan kami macam tuh jja ..
selama tuh kami tak diajar biadap ..
tak diajar kurang ajar ..
aku takkan kurang ajar dengan orang lain kalau orang lain tak carik pasal ngan aku ..

kau tuh suami mak kandung aku sendiri ..
aku tahu , sejahad mana pon mak aku ,
seteruk mana pon dia ..
dia tetap mak aku ..
tapi kalau kau penyebab mak aku larikan anak aku ,
yang buad mak aku sesuka hati ..
yang pukol mak aku bertubi-tubi ..
yang hentak kepala mak aku kat dinding rumah ..
depan mata aku sendiri ..
aku rasa kau dah melampaw ..
aku rasa aku ada hak nak biadap ..
kau takda hak nak pukol mak aku seteruk rupa .

terkilan aku sebab mak aku sayang sangat kat kau ..
sampai tak bagi aku buad report ..
sampai sungguh-sungguh dia pertahankan kau yang kau akan berubah ..

kau ??
nak berubah ???
choiiiiiii !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

balek pada tajuk ..
kau nak kata aku takda hak ke atas qayyum ??
kau pikir aku neh apa pada qayyum ??
kau pikir laki aku tuh apa pada qayyum??
 
sampai mati pon , qayyum tetap hak aku lha ..
kau takda hak walau sikit pon nak sentuh dia kalau aku tak izinkan ..
kau kata aku tak mampu jaga anak aku sendiri ..
bengong !!! aku bukan macam kau tak bekerja sara anak bini ..
aku laki binik usaha kerja keras demi kepentingan dak qayyum tuh ..
walau seciput jja gaji aku sebagai kerani neh ,
aku still mampu bagi anak aku segala keperluan dia ..
 
kau nak berebut dak qayyum ngan aku ??
ehh ... silakan ..
aku boleh jja failkan kes neh ke mahkamah ..
aku tak heran and sikitpun aku tak takot ..
aku pertahankan hak aku ..
anak kandung aku ..
anak yang aku lahirkan ..
darah daging aku ..
 
kau patot glad sebab mak aku binik kau ..
tapi kau tetap takda hak nak hasut mak aku untuk tak serahkan qayyum kat aku ..
 
macam tuh kuat agama kau ??
hati perut limpa kau mana ?
 
aku pon pelik kenapa mak aku bleh sayang kau ..
kau dah pukol dia setengah hazab ..
kalau aku report masa tuh kau dah masok balai taw ..
and aku pelik .. 
apa lha yang kau dah racun fikiran mak aku supaya larikan anak aku ?
 
tappa .. kau tahu karma Allah kan ??????
kau tunggu balasan dari Dia ..
Allah tahu mana hambanya yang teraniaya ..

1 comment:

  1. sabar,dear. Allah maha adil. tadi akak ingin tahu kenape adik berpisah dengan anak adik sendiri. akak scroll post adik yg lepas2 dan jumpa post ni. sabar ye :)

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid