bersabarah hati .....

eydafaizal | Sunday, September 08, 2013 | 0Comments |
 
 
hmm .. perasaan aku masa neh ???
korang boleh paham ???
boleh kalau korang berada di tempat aku ..
 
mama aku larikan Qayyum aku ..
melilau aku carik ..
tak tahu punca hilang ke mana ..
but , mama ada call aku semalam ..
dia cakap , biarkan dia jaga qayyum ..
aku tak reti jaga dia ..
 
what ???
 
aku tak reti jaga qayyum ???
si anak kandung aku sendiri ??
 
sebab apa ??
sebab aku muda lagi ???
sebab aku bekerja dan ma tak mengharapkan aku boleh jaga anak aku ???
alasan apa itu ??
dia anak aku .. tahu lha aku nak menjaga dia ..
tahu lha aku nak spend time aku ngan dia ..
dari dia jauh benar dari aku ..
 
rinduu wehh ..
rindu teramat amat amat rindu ..
pelik sebab mak aku tak paham aku ..
seksa jauh dari anak kesayangan ..seksa teramat ...
 
 
 


Qayyum tuh budak baek ..
tak banyak ragam dia ..
rengek dia just minta dimanjakan .. dibelai .. didukung ..
nangis dia just sebab laparkan susu ..
kesian dia ...
baru tak sampai dua bulan lahir , dah terpaksa putus susu ibu ..
aku nak tengok anak aku membesar depan mata ..
aku nak dia rasa kasih sayang aku ..
minum susu formula , tanpa sokongan susu ibu ,
baikkah untuk dia ??
macam mana tentang kesihatan dia ??
cukup ker khasiat dia ???
aku taknak dia saket ..
aku tak rela kehilangan dia ..
sejujurnya aku perlukan dia ..sangat perlukan dia ..

puas aku memujuk mak .. tak sikit dia paham hati aku ..
puas aku merayu kat mak , tak sikit dia kesiankan aku ..
aku mama qayyum .. aku mamanya ..
kenapa gamak sangat nak pisahkan kami ???

qayyum perlukan mamanya ..
and aku perlukan anakku ..



 
 
bila aku Tanya mak dia duduk mana ,
dia taknak bagitaw ..
bila aku cakap aku nak jenguk anak aku ,
dia tetap tak kasi ..
Ya Allah , sekeras itukah hati seorang ibu ??
aku buntu ... tatahu nak buad apa ..
nak dilaporkan sayang ... dia mak aku ... aku tak sampai hati ..
tapi dia sampai hati buad aku macam nie ..
 
kesian qayyum mama tuh ...
kesian budak manja mama tuh ..
apa lagi yang boleh aku buad ? semuanya serba tak kena ..
pasrah ..................


aku tak kuat sebenarnya ...
dah berkali aku cuba pasrah dan ikhlaskan mak jaga qayyum ..
tapi aku tak boleh .. sebab aku bukan dibesarkan oleh mak ..
aku tak terlalu rapat dengan mak ...
bukan hanya aku , kesemua adek beradekku seperti itu ..
kami tak biasa tinggal ngan mak .. kami lebih biasa ngan tok ..

takkan lha sebab dia biasa tinggalkan anak2 dia kat tok ,
dia nak buad aku ngan qayyum macam tuh ???
karma apa neh ??
tolong ... tolonglah jangan buad aku blur .....

qayyum tuh kecik lagi ..
aku sebagai mama dia neh , macam-macam piker ...
checkup dua bulan dia macam mana nanti ....
penyusuan dia macammana ...
kesihatan dia baek ker tak ...
kenal ker tak dia pada mama dia neh ..

macam-macam aku piker ..
tapi tak ker mak paham semua tuh ???
tolonglah aku ...

setiap hari , terasa rugi bila susu yang melimpah dibuang begitu saja ..
terasa sebak bila susu yang sepatutnya memberi khasiat untuk kesihatan qayyum dibazirkan macam tuh jja ..
rasa rendu nak susukan dia .. nak dodoikan dia tidur ..
dan sekali lagi , mak tak paham ...

kenapa mak sampai hati buad aku macam neh ???
tak sayang ker mak kat aku ??

 

No comments:

Post a Comment

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid