bila kami belajar dukung anak ...

eydafaizal | Sunday, September 08, 2013 | 0Comments |
 
 
 
 
aku nak cerita pasal pengalaman aku sebagai seorang mama ...
nak lupakan sekejab masalah yang melanda diri ..
aku percaya Allah merancang sesuatu yang terbaek untuk aku sekeluarga ..
 
kau tahu ??
masa aku lahirkan qayyum ,
qayyum terpaksa dimasukkan dalam NICU ..
coz tak cukup bulan .. yup .. just 33 week macam tuh ..
so , aku lahirkan qayyum pagi dalam pukol 2.32 ,
pukol 9 malam tuh baru aku berpeluang g kat NICU ..
 
aku mintak nurse tuh bawak ..
kekok weh dukung qayyum ..
lelagi first time kan .. aku rasa macam nak menangis pon ada ..
syahdu wehh .. bahagia yang teramat ..
dalam hati tak sangka aku dah ada anak ..
 
entri lain aku cerita pasal qayyum kat NICU tuh k ..
 
haa .. pic kat atas tuh pic qayyum ngan papanya dipagi raya ..
maafkan aku lha yya .. aku memang tak sempat shopping raya ..
so recycle tahon lepas punya baju coz aku pantang masa raya tuh ..
grr .. sadis .. taleh jamah lemang ketupat segala ..
tapi tappa .. asalkan qayyum ngan aku sehad ..
 
papa qayyum mang kekok nak dukung anak ..
terketar2 tangan .. hahaa ..
pengalaman tuh weh .. naseb pulak dapat anak yang super manja ..
so nak berdukung jja kerjanya ..
 
 
 
 
 
aku rasa happy laen macam weh bila qayyum kat pangkuan aku ..
sumpah rasa bahagia gilaa ..
alahaii .. korang jadik mama t korang akan rasa punyalha ..
perasaan tuh taleh describe camana ..
 
aku pon memula takot-takot gak nak berdukung si qayyum neh awalnya ..
kecik woitt .. 1.9 kilo jja .. alahai ...
ko tengok anak aku kat pic atas tuh ..
terteleng kepala dia wehh .. lembik benau kepala dia ..
huhuu .. ntah bila lha mama boleh jumpa kamu lagi nakk ....
 
bila kau dah ada anak sendiri ,
kau akan rasa bahagia bila nampak perubahan dan perkembangan anak kau walaupon sekecil zarah..
kau akan rasa tak menyabar nak tunggu dan tengok perkembangan selanjutnya ..
tuh lha weh .. apa yang aku rasa sepanjang 50 hari aku berkesempatan jaga qayyum ..
 
qayyum neh bukan jenis suka orang letak dia kat bawah ..
kang dia merengek .. nak berdukung ..
fefeeling semua orang sayang dia lha .. bangga lha kamu nak .. hahaa ..
nak rasa ada orang pelok belai dodoi dia ..
baru lha boleh tidur ..
mamanya tengah berjalan pon dia boleh bantai lena dengan jayanya ..
hebat arh kamu qayyum .. hee ..
 
sayang qayyum mama tuh ... =') 
 

No comments:

Post a Comment

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid