rendu teramat ~~

eydafaizal | Monday, September 23, 2013 | 0Comments |
 
 
 
 

yup .. aku rendukan dak qayyum ..
teramatlah sangat rendukan dia ..
aku tak paham kenapalah aku yang rasa macam neh ??
aku macam tak boleh terima kenapa mesti aku yang terima dugaan seperit ini ??
aku terlalu rendukan si anak kandungku sendiri ..
terlalu rendu .... terlalu .... teramat rendu ...
 
terasa macam nak menjerit bertanya pada dunia ,
ada tak yang faham perasaan aku ??
ada tak yang rasai naluri seorang aku??
 
sumpah aku terseksa .. tersangatlah terseksa ..
aku tak perlukan apa-apa lagi kat dalam dunia neh sekarang ..
aku hanya perlukan anakku itu ..
susahkah ??
 
aku dah penad memujuk merayu ..
aku dah letih bertimbang rasa membebani rasa kasihan ..
aku dah terlalu cukup memberi masa dan peluang ..
tak cukup kah semua itu ?
tak cukupkah menyumpah aku segala ?
tak pahamkah mereka ? kacau hatiku ya allah ..
 
 


 
qayyum ..... qayyum .... qayyum ....
 
tak jemu aku menyeru nama anak kecilku yang satu itu ..
mengharap akan ada keajaiban yang berlaku ...
mengharap dia akan muncul didepan mata memelukku ..
tapi takdir tak menentukan perjalanan semudah itu ..
 
sabar ... pasrah ... redha ...terima ... ikhlas ...tabah ...
 
cuba korang yang ada di tempat aku sekarang ..
kehilangan anakku jauh dari pandangan mata bukanlah sesuatu yang teramat mudah ..
kehilangan si qayyum lebih terasa berbanding aku kehilangan wang di pusat membeli belah ..
kehilangan qayyum sangat terasa berbanding kehilangan cincin emas bertatah berlian yang beribu harganya ..
 
qayyum tuh tiada tandingan dengan sesuatu apapun di dunia neh ..
kalaupun kata mereka yang aku tak punya sebarang kemampuan dan hak untuk menjaga anakku sendiri , mana buktinya ?
aku bekerja dan cinta hatiku juga bekerja ..
pandailah kami membentuk keluarga kami sendiri ..
 
berkorban aku melahirkan qayyum ke dunia neh dengan penuh kasih dan sayang ..
bertabah aku menahan kesakitan semata-mata demi menyelamatkan bayi aku semasa kelahirannya ..
mereka punya anak dan permata sendiri ..
kenapa tak dijaga ? kenapa dibiarkan ?
bukan seorang .. tapi lima orang ..
anakku jugak yang nak dijaga ..
apakah itu ?? dengki ??
 
hanya kerana kesalahan yang pernah aku lakukan ,
aku lansung tak diberi peluang untuk menikmati bahagia yang aku rasa allah titipkan untuk aku ..
yya ... qayyum untukku .. qayyum anakku ..qayyum nyawaku ..
tapi itulah .. ada mereka faham perasaan aku ? ada ???
 
aku tak pernah mintak banyak ..
jauh sekali wang ringgit ..
aku cuma mintak mereka kembalikan kebahagiaanku ..
kembalikan qayyum ke pangkuanku ..
sesusah dan sepayah manapun aku dalam mencari rezeki ,
aku percaya yang allah takkan biarkan hambanya menderita ..
aku percaya rezeki allah ada dimana-mana ..
aku percaya yang bumi allah neh luas dan kaya dengan sumber rezeki ..
 
kaya atau tidak ..
susah atau senang
payah atau perit ,
akan tetap aku usahakan demi anakku yang tercinta ..
kerana apa ??
kerana dia tanggungjawabku ..
dia amanahku .. amanah yang allah titipkan buat aku sekeluarga .,.
dan dia adalah nyawa dan nadiku ..
kemuncak kebahagiaan ku ..
 
 
 



 
 
rendu weh ... rendu budak kecik yang comel neh ..
rendu nak pelok cium dia ..
rendu nak dengar dia menangis sebab kena air sejuk
rendu nak dia nangis mintak susu ..
rendu nak menyusukan dia ..
rendu nak berjaga malam untuk pelok dia .. tenangkan dia ..
rendu nak pujuk dia menangis ..
rendu nak bawak dia check up kat klinik ..
rendu yang teramat rendu kat dia ..
 
tolonglah ya allah ..
aku nak qayyum ada disisiku ..
lembutkanlah haty mak kandung aku sendiri ya allah ..
bukakanlah pintu haty dan matanya yya allah ..
 
 
ya allah ..
jika ternyata apa yang aku fikirkan benar ,
kau hukumlah ayah tiriku ya rabbi ..
hanya kau yang tahu apa yang berlaku ..
hanya kau yang tahu apa yang dia pernah lakukan terhadap kami semua adek beradek ..
kau berkuasa dan melihat segalanya ya allah ..
aku mohon ..
bantu aku ..
pulangkan qayyum kepangkuan ku ..
amin ...
 
 
 
 

 

 
 
 


 
qayyum sayang ...
mama tunggu peluang dapat jumpa dan jaga awak sayang ...
mama akan tunggu saat yang allah izinkan ..
mama percaya ,  mama akan dapatkan kamu semula secepat mungkin ..
sabar yya nak .. mama rendu awak ..
love you sayang ..sehad selalu yya ..
please jangan buad mama risau .. engat mama selalu please ..
even mama tahu awak tak mungkin kenal wajah dan rupa mama kamu neh ..
 
 
 
 
p/s : allah tahu kebenaran dibalek semua yang terjadi dan aku percaya mereka yang bersalah akan dikenakan hukuman setimpal dengan kesalahan mereka .. allah maha pengampun .. dan allah maha adil lagi saksama ..
 

No comments:

Post a Comment

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid