tolong doakan kami ....

eydafaizal | Wednesday, October 23, 2013 | 8Comments |
 
 
 
kalau berdasarkan sumpahan mak aku kat aku ,
memang aku rasa down gilaa ..
rasa takut masih menguasai diri ..
memang semuanya berdasarkan kehendak tuhan ..
tapi sebab mak kandung yang melahirkan aku sendirik yang berkataka ..
sebab utama is : mak aku sumpah rumahtangga aku ngan asben tak bahagia ..
sebak ~~
 
setakat aku jadik isteri kepada asben aku ,
Alhamdulillah , rumahtangga kami sangat bahagia ..
bohong lha kalau aku kata bahagia jja selalu ..
tak ar kan ... ada lha sesekali perselisihan ...
sedangkan lidah lagi tergigit , apa pula suami isteri ..
perselisihan tuh mengajar kita erti kesabaran dan ketabahan ..
menjadikan kita semakin matang ..
semakin mengenali pasangan .. Alhamdulillah ..
 
kata tok aku ,
biarkan jer mak aku menyumpah seranah ..
tuh antara dia ngan allah ..
 
tapi tetap gak aku takut ...
takut sangat weh .... serius ...
 
mak aku kata macam tuh ,
asben aku tacing ...
kesian dia ...dia berusaha nak bahagiakan aku tapi mak aku boleh pulak doakan macam tuh ..
sumpah aku rasa nak menangis tengok reaksi dia after aku cerita hal neh kat dia ..
time-time tuh jugak dia amek kunci kua rumah ..
sedih ...
menangis aku time tuh ..
tapi aku faham perasaan dia ..
kau bayangkan , bila mak mertua kau sendiri , kata , kau kawen ngan anak dia hanya untuk mempergunakan anaknya sahaja ..
kau bayangkan , mak mertua kau suruh kau tinggalkan manusia2 yang kau cintai .. isteri dan anak ..
kau bayangkan , bila kau dilarang tengok anak kandung kau sendiri ..
kau bayangkan , segalanya berlaku tanpa dirancang ... dia akan hilang sekelip mata ..
hilang segalanya ... anak isteri ..
bagi aku , keluarga adalah harta paling bernilai ...
 
bila dia balik , matanya merah ..
aku tahu dia menangis ..
pulak tuh , dia suruh aku fikirkan jalan yang terbaik ..
dan dia akan terima ..
perasaan kau ??? allah ....
luluh terus perasaan aku waktu tuh ..
terduduk aku ..
aku dah lha hilang anak ... aku rendukan anak aku ..
dan waktu tuh aku rasa aku akan kehilangan suami aku sendiri ..
ya allah ... dugaan apakah ini ????
 
Alhamdulillah ..atas kehendak yang maha esa ,
aku dan asben masih bertahan .. kami harungi segala dengan sabar ..
depan semua femli aku , dia berjanji takkan tinggalkan aku hanya kerana mak aku menuntut keadaan tuh ..
allah maha adil ..allah masih sayangkan kami ...
 
hanya dia kekuatan yang aku ada selain dari keluarga aku ..
sebab dia aku masih bertahan sehingga kini ..
kerana dia aku masih bersabar dan mencuba untuk kuat ..
 
aku tak boleh bayangkan kalau aku kehilangan tempat aku bergantung ..
aku dah kehilangan satu-satunya permata hati kesayangan aku ,
tak mungkin aku kuat kalau aku kehilangan suami aku jugak ..
 
yya ... allah lebih tahu tentang segalanya ...
 
 
 

 
 
aku sayang dia ya allah ..
aku sayang rumahtangga aku ..
aku sayang anak aku ...
 
 
 

 
 

 
ya allah ...
aku mohon kau tabahkanlah hati kami ..
kau berilah kami kekuatan untuk mengharungi dugaan neh ..
kau berilah kami kesabaran yang tinggi dalam usaha untuk kami dapatkan anak kami ..
kau dengarlah doaku ini ya allah ...
hanya pada kau aku memohon kekuatan ..
 
 
korang semua ...
aku terlalu mengharapkan doa kalian untuk kami sekeluarga ..
doakanlah kami ..
doakanlah si kecil kami Muhammad qayyum iman ..
 
 
p/s : aku mengharap ada sinar bahagia disebalik semua dugaan ini .. aminn ...
 
 

8 comments:

  1. bersabar ye mungkin ini dugaan, moga sis sekeluarga bahagia hingga akhir hayat dan ibu sis terbuka hati untuk menerima kembali.Aminn :)

    ReplyDelete
  2. Ya Allah beratnya dugaan...
    Bersabar ye... sabar adalah senjata yang paling penting dalam keadaan seperti ini.
    Insya Allah jika kita sabar, berusaha untuk buat yang terbaik untuk hidup kita, berusaha buat yang terbaik untuk pulihkan hubungan dengan mak..insya Allah, terbuka hatinya untuk menerima suami nanti...

    Akak nak tanya, anak ada dengan emak ke..?

    ReplyDelete
  3. sesungguhnya hidup ini tidak mudah,
    tetapi kesusahan akan memudahkan kehidupan..
    chaiyokk sayang , kuatkan hatimu , demi insan tersayang,
    sebagai orang tua diorang pown ada melakukan kesilapan, diorang pown manusia,
    mungkin belum dapat terima apa yang terjadi.
    teruskan berdoa ...insyaalah itu yang terbaik :)

    ReplyDelete
  4. Sabar ye ... Mungkin ade hikmah.. Berdoalah , hanya allah yang mern cang segalanya :)

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid