tolonglah kembalikan si anak kecilku .....

eydafaizal | Friday, October 11, 2013 | 9Comments |
 
 
Allah ... rasa rendu yang teramat kat dak kecik aku tuh ..
 
yya .. qayyum sampai ke hari ini belumpon dijumpai ..
hanya Allah yang tahu peritnya rasa hati neh ..
tak ada sesiapa pon yang paham perasaan aku ..
 
perasaan seorang ibu yang sangat merindui anaknya sendiri ..
anak kandungnya sendiri ... !
 
bersabar ???
dah lebih sebulan ...
dah lebih sebulan anak aku hilang ...
hilang dari pangkuan aku ..
hilang dari pandangan aku ...
hilang dari kehidupan aku .. tanpa berita .. tanpa khabar ...
 
mak aku bertekad tanak pulangkan qayyum kat aku ..
ya allah ,, sumpah terhiris gila hati neh ..
rasa macam aku neh tak guna gilaa ..
aku rasa macam nak pitam ..
kenapa aku tak boleh nak jaga anak aku sendiri ???
anak yang aku lahirkan sendiri ... melalui Rahim aku ...
apa hak mak aku nak haling aku amek anak aku ??
sedangkan ank-anak dia sedari kecik tak berjaga pon ..
 
anak sendiri taknak jaga ..
anak aku nak pulak jaga .. hapakah ????
 
yup .. tok aku kata semuanya sebab duit ..
mak aku jadikan dak qayyum untuk jadikan alat mintak duit kat aku ..
kata tok aku lha .. aku tak pasti ..
anak tok aku kan , mesti r dia taw mengandai ...
aku mana tau .. kan mak aku tak pernah pon jaga aku ngan adek-adek sedari kami semua kecik ..
mak aku jaga anak tiri dia ja ..
 
sebab apa mak taknak kembalikan dak qayyum kat aku ????
sebab aku terus terang kat mak yang ayah tiri aku tuh pernah sentuh aku ngan adek aku ??
so dia bengang  dan rasa tak percaya ??
dia rasa aku fitnah suami kesayangan dia yang sesuka hati menyepak memukul menhentak dia ??
 
AKU BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH ..
AYAH TIRIKU PERNAH MENCABULIKU ..
DAN ADEKKU PULA MENGAKU PERNAH JUGA DICABULI OLEH AYAH TIRIKU ITU ..
ADEKKU JUGAK PERNAH SUARAKAN KAT MAK ..
 
tapi tetaplah mak tak percaya ..
aku benci manusia hipokrit macam ayah tiri aku ..
dah lha tak bekerja .. takda tanggungjawab .. macam tuh nak jaga anak aku ???
 
benci ??? yya !!!!!!
aku benci orang yang larikan anak aku ..
macam mana mak aku sumpah aku dengan adek kandung aku sebagai anak derhaka ..
 
nak jja aku bencikan mak aku yang larikan anak aku ..
dengan sewenang-wenangnya taknak pulangkan anak aku ..
dengan sewenang-wenangnya berkata yang dia takkan pulangkan anak aku padaku ..
 
entri neh bukan untuk membuka pekung didada ..
entri neh hanya untuk meluahkan rasa kecewa ..
sakitnya penderitaan aku berjauhan dengan anakku sendiri ..
sakitnya hati aku bila yang melakukan semua ini adalah ibu kandungku sendiri ..
yya .. dia tak pernah menjagaku adek beradek ..
tapi salahkah jika dia ambil pedulik tentang perasaan anaknya ini ??
 
sebab aku tak boleh tolong dia selesaikan hutang beribu-ribu ???
 
aku tak mintak banyak ...
aku nak anak aku ...
nak anak aku ...!!!
 
aku benci bila merayu tapi tak diendahkan ..
aku benci meminta-minta sesuatu yang sememangnya hak aku ...
nak aku apakan lagi ???
 
aku taknak burukkan mak aku ..
hanya aku dan keluarga yang tahu semuanya tentang mak ..
tentang kehidupan aku ..
kehidupan kami semua ..
 
tak boleh ker mak pulangkan anak aku dan biarkan aku hidup bahagia dengan suami dan anak tercinta ???
tak boleh ker mak ??
untuk apa dikeraskan hati tuh mak ???
 
mak kata mak nak bina hidup baru dengan suami mak kan ?
so pulangkan qayyum .. binalah hidup baru ..
 
qayyum milik aku ..
biarkan dia bersama aku ..
aku pon ada kehidupan sendiri ..
 
cukuplah seksa hati nehh ...
aku terseksa ... tersangat-sangat ...
aku nak anak aku bersamaku ..
tolonglah kembalikan qayyum aku ...
 
ya allahh ..
tolonglah aku ... tolonglah aku ... tolonglah aku ...
aku nak anak aku ... nak qayyum aku ...
 
aku rendukan anakku ...
 
 
 
 
 
p/s: hanya saket yang aku rasakan ketika neh .. ampunkanlah dosaku ya allah .. selamatkanlah anakku .. pulangkanlah dia kesisiku ...
 
 

9 comments:

  1. buat repot polis dik.bukan nak aibkan atau aniaya mak adik.tapi untuk pertahankan hak adik sebagai mama Qayyum.apepun akak doakan semoga Allah memelihara dan memberi pelindungan buat Qayyum sepanjang dalam penjagaan mak adik.Amin.jom kita doa sama2.dan akak mohon maaf kalau komen akak agak keterlaluan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ..kadang tak sampai hati sbb dia mak kita.. takot lha kak ... sedeh kesian semua ada ..

      Delete
  2. Selagi sis tak lapor polis selagi tu sis tak akan dapat anak sis balik. Entah apa jadi dengan anak sis kalau di bawah jagaan dye owg. Kalau sis dye owg boleh layan sampai macam tu, nie kan pulak anak sis. Kalau sis sayangkan anak sis, sis lapor jew. Insya Allah dapat.

    ReplyDelete
  3. ida, buat je report kalau dah tahu kat mana mak awk tinggal. dalam kes ni, awk kesian kan diri awk ke awak kesiankan mak awk? mak awak larikan ank awk dik..
    biar ayh tiri awk pun kena sekali.kan dia pernah buat sesuatu yang tak elok kat awk.
    cuba pentingkan diri sendiri sikit demi ank awk. sian dia.. bby lagi.. perlukan susu, belaian dari mak ayh dia..

    ReplyDelete
  4. dah report akak syg .. mak tanak bgtaw ida ngn femly mana dy tggal .. so serah kat polis sambil usaha carik lagi ..

    ReplyDelete
  5. Siannya. Terpaksa berpusah ngan baby. Bb tu masih perlukan SUSU IBU.
    Mana blh mak suka suki nak amik anak kita. Kita ada hak nak jaga.
    Smoga bb qayyum kembali ke pangkuan ibu dia.
    Sabar yer sis. Doa byk2.

    ReplyDelete
  6. maaf bertanya..cammana anak tu boleh berada di tangan ayah tiri dan mak?

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid