bila si adek mengadu ......

eydafaizal | Saturday, November 23, 2013 | 0Comments |
 
 


kau tahu ,
harituh masa aku ngah sebok ngan kerja aku ,
tetiba fon aku bunyik .. orang call lha kan ..
biasanya time aku ngah bizi aku letak fon aku dalam laci meja aku ..
memanglah dengar bila bunyi kan ..

harituh adek aku call ..
aku biarkan jja memula tuh ..
but , bila dibiarkan , asiklah dok membunyi lagi ..
aku hengat laki aku call .. tapi bila dipikir balik ,
laki aku tak pernahnya nak call back neh ..
bukan cara dia ..
cara laki aku simple gila , kalau dia call aku sekali tak angkat ,
dia automatic tahu aku ngah bizi ..
dia akan tunggu aku mesej dia , then dia akan call balik .. haa .. gittew ..

bilaa fon dah asik bordering jja ,
aku memang dah agak bukan laki aku lha ..
aku pon bukak laci tengok fon .. yup .. adek aku .. si atie ..

aku call dia balik ,
bila dia angkat jja call aku , guest what ??
dia menangis wehh .. teresak-esak ..
terkezut aku neh taw ..
tak pernah pernah adek ketiga aku yang brutal gila tuh nangis kat aku ..
tak pernah hokeh ~~!

bayangkanlah , adek aku yang tuh adalah yang paling garang dalam femli ..
dalam kesemua adek beradek aku , dialah yang paling tegas ..
semua adek-adek aku memang takut gilaa kat dia ..
tetambah bila dia marah .. contoh , rumah sepah sikit dikerjakan adek adek aku ..
buadk-budak kan , pahampaham lha kalau maen aguaner ..
marahnya kat adek adek aku tuh , mak aehh .. kalah tok aku taw ..
dia punya marah , sekali dia jegilkan mata dia jja , habes adek adek aku yang lain larik selamatkan diri .. ngehngeh .. sampai tahap tuh garang dia ..

so , bila dia call aku nangis-nangis ,
aku macam dah dapat agak yang dia dalam keadaan sedeh teramat ..
habes , dah sampai teresak-esak ..
aku yang terkejut Tanya dia berulang kali ...
kenapa , kenapa , kenapa ...
dia tetaplah menangis jugak .. aduhai .. haku neh dah r tak pandai pujuk orang ..
so aku biar dia nangis dulu .. biar tenang sikit ..

bila dia dah tenang , dia pon story everything kat aku ..
dengan sedu sedannya ..
aku dengar jja .. maklumlah , kami kan jauh ..
dia kat Kedah sana nuh .. aku neh kat KL ..
so aku mampu dengar and bagi nasihat dari jauh jja lha ..

kesian dia ..
apa masalah dia ?? takkan aku nak cerita kat korang kot .. hahaa ..

motip aku buad entri ??

yya lha ..
aku nak cerita lha yang adek aku sedeh ..
aku terkejut weh .. adek aku tuh pertama kali menangis kat aku ..
pertama kali luahkan perasaan kat aku ..
dalam fon pulak tuh .. aku kesian r .. dah lha aku jauh dari dia ..

kami kalau dekat , macam anjing ngan kucing ,
kejab kejab gaduh .. ngehngeh ..
tapi bila jauh , selalu nau rasa rendunya ..
pulak , dia adek aku yang paling superb dari aku ..
sebab ?? antara aku ngan dia , dia lagi rajen ..
rajen ngemas , rajen masak ..sedap lak tuh kalau masak ..
rajen buad itu .. rajen buat ini ..
dibandingkan ngan aku ?
aku masak pon tak pandai sangat ..
pas kawen pon still lha terkial-kial masak kat dapur ..
siap tengok buku resepi lagi sambil masak aku neh .. hee ..
aku neh pulak , nama jja ank sulong , tapi tak garang macam dia ..
sebab tu aku kata , aku terkejut bila dia call aku nangis-nangis ..




p/s : terkejut jugak bila adek aku yang paling garang tetiba jadik terlalu lemah dengan masalah .. kuat yya sayang .. lebiuu .. :))
 

No comments:

Post a Comment

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid