peluang terakhir ...

eydafaizal | Thursday, November 07, 2013 | 15Comments |
 
 
 aku dah start malas nak faham hati n perasaan mak sendiri ..
berdosa ??? yya .. biarkan ..~~
tergamak aku menanggung dosa ?
 
demi anak aku .. aku sanggup ..
 
kau bagitaw ngan aku ,
ibu mana yang lahirkan anak mereka , yang taknak jaga anak mereka sendiri ?
taknak tengok anak membesar depan mata ?
kalau ada , means statement aku silap ar ..
sebab aku rasa , aku taleh hidup tanpa anak aku ..
anak aku dah sebahagian dari nyawa aku ..
tulang belakang aku ..
 
aku pelik ngan mak aku yang lansung tak paham perasaan aku ..
dia mak kot .. tak mungkin dia tak rasa betapa sedihnya berpisah dengan anak sendiri tanpa rela ..
diharamkan berjumpa anak sendiri .. what the ?????
 
mak aku lainlah , anak-anak dia semua dia buad tak tahu ..
semua dia biarkan susah gila kat tok aku ..
pernah dia amek tahu pasal kami adek beradek ?
 
tak pernah okay !!!
 
tappa pasal tuh aku still boleh terima ..
adek-adek aku pon dah biasa ..
semua dah serasi ngan tok sendiri ..
 
sampaikan bagi aku ,
ibu sebenar bagi aku adalah tok aku ..
yang besarkan aku dari kecik dengan penuh kasih sayang ..
yang besarkan aku adek beradek dengan penuh didikan ..
walaupun susah semacam mana sekalipon , dia tetap mengutamakan kami ..
 
kau ingat aku tak terasa bila orang kata aku adek beradek takda mak bapak ?
kau engat aku tak bengang bila orang kata aku adek beradek takda kasih sayang dari mak ayah ?
 
yya , seburuk mana pon ibu , tetap mak aku kan ..
 
 
 
 
sebab aku masih ada perasaan kasih pada mak aku lha aku masih terus memberi peluang pada dia ..
 
aku dalam dilemma ..
 
aku sayang mak aku ..
aku sayang anak aku ..
 
kau nak aku biarkan ?????
 
 
yya , kau senang cakap , biarkan anak tuh kat mak aku ,
biar mak aku jaga ..
aku boleh ja buad anak lagi ..
dapatkan baby lain ..
 
habes , kau ingat bila aku buat anak lagi ,
mengandung pastu beranak ,
anak yang aku dapat tuh boleh menggantikan tempat qayyum sebagai anak pertama aku ???
 
tak sama weh ..
hakikatnya melalui anak pertama tuh lha aku kumpul segala kenangan ..
kenangan pertama kali mengandung ..
kenangan pertama kali beranak ..
pertama kali alahan .. berpantang ..menyusu ..
 
semuanya bermula dari qayyum ..
perasaan teruja tuh ada tapi tetap jugak tak sama tahap keterujaan masa aku lahirkan qayyum dulu ...
 
tolonglah paham ..
 
 
bapak tiri aku mintak seguni duet  kalau aku nak dapatkan qayyum semula ..
motif ??
 
hey ~~ !
sepanjang tok aku besarkan aku enam orang adek beradek dari kecik sampai besar ,
dari umur aku 9 tahun sampai umur aku 18 tahun ,
dari adek bongsu aku baby sampai sekarang dia dah 12 tahun ,
pernah mak aku bagi duet kat tok aku yang dah besarkan kesemua anak-anak dia ??
pernah ??
 
kalau pernah pon , aku berani potong jari , takkan sampai seguni ~~!!
 
lepas tuh mengunkit kat aku nak duet sebagai cagaran dah jaga anak aku ??
 



 
wahai bapak tiri ,
aku tak pernah bagi keizinan pada kau untuk jaga anak aku ..
aku tak pernah bagi keizinan untuk kau larikan anak aku ..
aku tak bagi keizinan untuk kau haramkan aku tengok anak aku ..
 
pergi mampus kau dengan hidup kau yang tak habes-habes menyusahkan orang ..
kau lari hutang sana sini ,
kau berhutang ngan along beribu riban ,
yang kau babitkan anak aku ngan kau sekali pehal ????
 
then kau ada hati pulak nak ugut-ugut aku ??
ada pulak hati kau nak main tarik tali ngan aku ?
tak cukup kau hasut mak aku untuk bencikan aku ?
tak cukup kau hasut mak aku sumpah aku macam-macam ?
dah cukup puas kau pergunakan mak aku ?
 
kau pukul mak aku sampai separuh mati depan mata aku ,
so dah cukup puas kau buktikan betapa dayusnya kau pada mata aku ??
 
kau jangan ingat semua orang suka kau lha ..
 
hanya dengan satu kesilapan dalam hidup aku kau larikan anak aku yang lansung tak bersalah tuh ???
 
 
yya ~~!
aku tak sempurna .. aku jahil ,
tapi sejahil-jahil aku ,
aku tak pernah nak menghasut orang buad itu ini ..
 
mak aku sendiri lebih percayakan kau daripada anak-anak kandungnya sendiri kira okay lha kan ???
perbuatan kau pada adek aku ada dalam kocek keluarga aku taw ~~!
walaupun mak aku tak percaya ..
walaupun hanya dengan tuh mak aku sumpah aku ngan adek aku sebagai anak derhaka ..
 
kami tak mengapa ..
nak tahu sebab apa ???
 
sebab kami dah biasa hidup tanpa mak !
 
 
 
satu jalan terakhir dari kata sepakat femili aku ,
perintah mahkamah akan aku jalankan ..
masa neh , aku dah tak kesah kalaw kau nyaring menafikan semua perbuatan kau ..
 
aku yakin allah tu adil ..
aku yakin allah akan bagi balasan setimpal pada kau ..
aku tahu aku banyak buad dosa sebelum neh ,
tapi aku dah sedar kesalahan aku ..
semua orang bagi aku peluang untuk teruskan kehidupan ,
kenapa kau yang jadi duri dalam daging ??
kenapa kau hasut mak aku ?
kenapa kau nak suami aku tinggalkan aku ??
kenapa kau nak aku jauh dari anak dan suami aku ??
 
walau aku tahu kau jaga anak aku elok sekalipon ,
aku sebagai ibu kandung dia ,
akan tetap pertahankan dia walau sampai habes hayat aku kat dunia neh ..
tuh janji aku ....
 


 
 
kau tengok ,
besar kan anak aku sekarang ??
dah lama aku tak jumpa peluk cium dia ..
aku rendukan dia ..
 
korang doakan aku k ..
 
 
aku rasa aku dah cukup bersedia untuk ambil perintah mahkamah dan failkan kes neh ..
wish me luck ..
 
 
 
p/s : aku amek pic tuh kat fb mak aku ..
tuh pon lepas mama solehah aku bagitau .. hmm ..

15 comments:

  1. aku sokong ang ayu.. ambik perintah mahkamah is better.. aku yakin ramai yg akan sokong dari belakang.. good luck ayu.. aku yakin,ang akan dapat balik anak ang lam masa terdekat ni.. in sha Allah

    ReplyDelete
  2. akk sokong eyda.. buat la cara tu eyda..yng pnting dpt ank tu balik.. semoga berjaya..

    ReplyDelete
  3. baek kak ..akk doakan ida taw ..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah, sampainya hati mak dengan ayah tiri akak.
    Doa banyak-banyak ye, inshaallah Dia sentiasa ada untuk bantu kita.
    Goodluck, kak.
    May Allah ease everything :)

    ReplyDelete
  5. akak 1st time singgah blog ni.akak x tau pun apa cerita sebenar.anyway, semoga baik2 sahaja..apa yg penting, banyak memohon kepada NYA.. :)

    ReplyDelete
  6. Weh. .qayyum ker tu? Bulat nye. .Comel jer ak tgk. .Kau saba ehh. .semoge allah permudahkn segala urusan kau. .

    ReplyDelete
  7. buat bincang dulu mula-mula kalau mereka susah sangat buat lapoean polis dan bawa kes ini ke makamah

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah bincang .. tapi degil gak .. siap ugut2 lagi ..

      Delete
  8. Husna baru first time singgah sini.. BW n Follow... Husna doakan semuanya berakhir dengan kebahagiaan... Allah sentiasa menguji hamba yang dia sayang.....

    ReplyDelete
  9. Buatlah apa yang terbaik demi eyda dan anak . Doa banyak-ii pada Allah beri petunjuk . Jika ke pihak mahkamah yang terbaik , lakukan lah ..

    ReplyDelete
  10. http://komikfeeqry.blogspot.com/2013/11/segmen-bloglist-holiday-1-by-iman.html#comment-form

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid