sakit : sebahagian dugaan ..

eydafaizal | Sunday, November 17, 2013 | 2Comments |
 
 
lama aku menyepi ... banyak benda harus diutamakan ..
tapi aku tetaplah sayangkan blog aku neh .. hee ...
 
korang cuak baca tajuk entri ??
ngeh , aku yang nak bercerita pon jadik cuak .. apakah ?? hahaa
 
korang tertanya -Tanya ker ???
 
iyer aku sakit .... sedih weh ..
dalam masa-masa aku macam nak membizikan diri dengan pelbagai benda neh lha nak sakit pon kan ... haehh ..
tapi tappa .. dugaan allah ..
orang kata sakit tuh penghapus dosa ..
so belajar jadik lebih kuat ... in syaa allah ...
 
sebenarnya ,  sejak dua minggu lepas ,
aku rasa macam tak sedap badan ..
tah kenapa aku pon tak tahu ..
aku masih diamkan sampailah aku rasa macam lemah sangat ,
baru aku bagitaw suami ..
menggelabah dia bila aku bagitaw aku sakit .. hahaa
 
dia terus ajak aku g klinik ..
kau tau apa jawapan aku ???
 
"jum p umah mama dulu .. balik dari umah mama kita g klinik .."
 
mama ?? kau jangan r engat tuh mak kandung aku yang larikan anak aku tuh woi ..
mama yang aku maksudkan tuh makcik aku ..
dia stay kat pinggiran batu caves ..
dah memang aku adek beradek panggil dia mama sedari kecik lagi ..
so dah biasa .. dah nama pun dia yang jaga kami semua ngan tok kan ... haa .. gittew ..
 
okay , dipendekkan cerita , sebab aku kena hapdate lelaju woi ,
takdak masa sangat haku nak mengapdate satu2 ..
lain kesah kau tunggu arh entri lain ..
tuh pon kalau kau nak tunggu lha .. huhuu ..
 
okay , balik dari umah makcik aku ,
laki aku bawak g klinik kat damansara damai ..
kenapa damansara damai ??? padahal umah kat kepong ??
sebab dia nak g klinik panel dia ..
kat kepong takdakah kilinik panel dia ???
adaa ... banyak .... dah klinik tuh best .. layanan nurse doctor semua okay ..
sumpah best jer ... hihik ...
 
check-check , doctor kata aku demam ..
ohhokay .... demam jja .. sigh ....
 
tapi bila dah dua hari makan ubat tak jugak surut-surut ..
kalau surut pon sekejab jer .. pastu demam balik ..
so marilah kita ke klinik semula yya ..
klinik yang sama dan berjumpa dengan doctor yang sama .. kihkih ..
 
hari tuh memang aku selsema teruk ..
sampai pedih pedih hidung aku .. haehh ..
giliran pulak lambat malam tuh ..
dengan sejuk mengcengkam .. adeh hai .. demam kenkonon ..
 
jumpa doctor tu , dia tambah ubat antibiotic .. then tukar satu ubat aku ..
tambah ubat selsema yang tak mengantuk ..
pagi dan malam .. lain lain tuh .. padahal selsema jja ..
 
so balik makan ubat .. esoknya terjaga pukul 4.30 pagi ..
selsema dah okay sikit ..dating pulak sesak nafas .. haehh ..
jenoh menahan aku .. memang dah tak boleh tidoo ..
gigih jugak tak mengejut laki kat sebelah ..
pukul 6 lebih aku bangun mandi ..
pastu siap ala kadar .. baru kejut asben ..
 
asben bila bangun tidur , dia akan kiss dahi aku sambil tarik tangan aku ..
mintak aku tarikkan dia bangun ..
aku buad macam biasa .. tapi bila dia sentuh ja tangan aku , dahi dia dah berkerut semacam ..
saat-saat tuh jugak dia pegang dahi aku ..
panas gilaa dia kata ..
so moh lha kita ke klinik lagi pagi itu kerana dia pon perasan kesejukan aku ditahap maksimum pagi tuh .. ngehngeh ...
 
okay , g klinik hari tuh .. mencabar okay ..
sejuk lha hai ..
tak pernah pulak aku rasa sejuk gittew ..
badan memang panas gilaa arh .. tatahu nak cakap ,
lastly , check-check , doctor cakap , awak kena radang paru-paru neh ..
kena amik gas ...
doctor tuh bagi aku sedut gas .. lama hoii ... lemah aku dalam tuh ..
doctor tambah ubat .. pastu bagi mc .. ngee ..

stress sangat kot .... tuh yang dapat penyakit macam macam ..
tak pepasal kena radang paru-paru .. ada lelah lak tuh ..
tak pasal pasal jugak asik berulang ke klinik amek gas tuyh .. sigh ...
 
 
 

2 comments:

  1. aduhai.. kalau akk dengar kena radang paru2 tu mau terkejut kut..mau terpinga2 kat situ..

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid