balik kampung :))

eydafaizal | Saturday, January 04, 2014 | 4Comments |


hai .. hahaa ..
harineh aku nak sambung entri semalam ..
entri semalam ?? 
alaa , yang neh .. klik SINI .. 

haa , kenkonon teaser sangat kan ?? waahh ..
macam blogger pemes pulak kau kan ida .. haha
okay .. pedulik .. aku tak kesah .. lalalala ..

orait .. back to topic ..

memula plan nak balik kedah hujung bulan januari 2014 ..
tujuan ? untuk balik menziarah kubur mak ngan ayah mertua aku ..
disamping nak balik kemas kemas sikit rumah pusaka arwah mil ..
kau tahulah rumah kampung ..
kalau terbiar lelama kang jadik semak samun ..
kang tenggelam jugak rumah pusaka mil tuh dek ditumbuhi semak .. gittew ...

tapi last minit , 
mak sedara aku mintak tolong sikit ..
ada hal kat kampung ...
then campur urusan pemindahan adek aku ..
yolah , aku dah jaga salah sorang adek aku ..
so , disebalik tolong mak sedara aku tuh , aku uruskan tanggungjawab aku uruskan pertukaran sekolah adek aku neh ..
dah nama pon aku yang akan jaga dia kan ?

orait .. nak dimulakan cerita , after dapat tahu tuh,
aku ngan laki aku bincang ..
then laki aku call abang ipar aku ,[abang laki aku r ]
then bincang bincang bincang , abang ipar aku pon ikot balik ..
cuma bezanya aku ngan laki aku bertolak jumaat malam,
abang ipar aku bertolak balik kedah pagi sabtu tuh..
okay lha tuh kan ?? haha

bertolak pukul sembilam malam macam tuh , 
berenti makan jan kat tapah ,
then laki aku ikot jalan gerik .. 
berenti jab kat pekan gerik tu , dia tidur ..
almaklumlah siang tu dia kerja .. memang penat lha kan ? 
dalam pukul lima pagi jugak lha baru sampai baling ..

laki aku antar mak sedara ngan adek aku kat sungai petani dulu ..
pastu patah balik balik baling ngan aku .. ngeh .. [macam banyak kerja disitu ]..

tanpa tidur , sebab dah sampai rumah arwah mil pon dah subuh ..
so , pagi tuh , kami bertungkus lumus kemaskan rumah tu ..
kau pepaham jelah , rumah tu takda sappa yang tinggal ..
so kau pon boleh agak kan macammana keadaan rumah tuh after ditinggalkan lelama ..

seharian jugak lha menemas .. cuma tak terasa sebab buat reramai ..
abang ipar sampai agak petang .. so terus buat sesama ..
lepas margrib camtu ,
terus rehat jab .. then balik sp ..

balik sp pon dah macam agak lewad ..dalam pukol sepuluh macam tu ..
beli makn kat mak sedara ngan adek adek  ..
terus pergi pekan sungai petani .. check in .. muahaha ..

esoknya tuh aku uruskan hal sekolah adek aku ..
agak ramai jugaklah orang kat sekolah ..
dan agak lama jugak aku menunggu ..
tapi segalanya selesai lancar .. legaa ..

petang tu dalam pukul tujuh , 
dah mula gerak balik KL ..

balik dari kedak ke KL ngan abang ipar sekali jalan .. haha ..
ikot gerik jugak ..
ehh , tah kenapa aku seram bila ikot jalan tuh ..
tapi laki aku gigih balik ikot jalan tu .. haehh ..
meremang tol .. tapi tappa .. bertabah ngikut kata suami .. lahaii ..

kalu kau hengat aku balik kedah bercuti , 
memang salahlah hoi .. banyak urusan kat sana .. phhfff ..

bila sampai KL , esok malamnya tuh pindah rumah pulak .. grr ,,
penat hoi penat ..


lain entri aku cerita pasal pindah rumah ..


k bye ..



p/s : kesian laki aku .. lagi penat .. hmm .. 

4 comments:

  1. Hai, Selamat berkenalan. Ini blog baru, kalau sudi jom berkenalan disini : Segmen Suai Kenal Peminat Kopi

    ReplyDelete
  2. sibuknya.. appn bila ramai yg membantu, tak terasa letihnya

    ReplyDelete
  3. mesty penat kan. Tapi nasib baik ramai yg membantu.
    BTW, hepy new year akak!

    ReplyDelete
  4. waaahh, akk yang baca ni pun dapat rasa kepenatannya..hehe
    even rasa meremang kalau lalu sesuatu tempat tu, buat tak endah je.. baca la ayat kursi..
    takpun pasang radio lagu rancak2.. ;)

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid