parking :(

eydafaizal | Thursday, January 09, 2014 | 12Comments |





hai ..

okay , entri lepas aku cerita pasal aku masuk rumah sewa baru kan ?
and aku utang satu entri lagi ngan korang kan ?
pasal parking .. engat tak ?

tak engat kau g  baca balik entri lepas .. hahaa ..
so now meh aku nak cerita .. 

pangsapuri yang kami sewa neh ,
setiap kereta diwajibkan ada sticker ..
kira asben kena bayar r setiap bulan untuk parking ..
kalau takda sticker tu , after 12 tengah malam , kereta tak boleh masuk dalam kawasan pangsapuri tuh ..

nak dijadikan cerita , 
kami yang baru pindah neh tak sempat buat sticker ..
yelah dengan penad lagikan ..
tak sempat lorh ..

dua hari macam tuh , pagi tuh ,
aku bangun macam biasa kejutkan laki aku pegi kerja ..
dah selesai semua , aku dengar suara bising-bising kat bawah blok ..
aku biarkan ..

sampailah aku terdengar sorang pakcik tuh kata 
" kita yang bayar tak dapat parking , dia yang tak bayar dapat parking , tak adillah kan ?''

ehhh ,masa tuh menggelabah aku tarik bucu tirai tingkap ..
sekali kau tahu apa aku nampak ?

ada guard tengah lock tayar kereta laki aku ..
dengan sorang pakcik yang cakap ayat tuh tadik .. 
kerek yer kau pakcik ?? tappa tappa ..

aku apalagi , 
cecepat panggil laki aku tengok ,
kau guest lha pulak apa laki aku buat ??

dia boleh tengok jja ..!!
macam bukan kereta dia pulak yang kena lock tayar tuh !! haehh ..

habes bersiap , dah hensem ,
baru dia turun , settle lha dia hal parking ..

ehh tak habes lagi ..

pagi tu after laki aku turun , aku pon bergegas gak turun beli nasik lemak ..
aku malas masak .. kahkah ..
masa nak naek semula ke rumah ,
dalam lif , boleh pulak ada makcik neh bergosip disiang hari ..

katanya ...

" tengoklah laki yang kerja posmen tadi tu , baru pindah tapi sticker rm20 pon takkan tak mampu nak bayar .. "

ohh , berdesing telingaku masa tuh ..
aku just buad bodoh ..
kang aku melawan kang biadap ..
orang tua tuh .. haehh ..
makcik hoi ,  tak sayang mulut ker ?

tapi , bila nak turun lif , aku sempat cakap kat makcik tu ,

" makcik , lain kali jangan lha cakap belakang .. 
saya terasa sebab posmen tu suami saya .."

then aku blah .. haha

makcik tu ?

tahu pulak kau diam sepi kan makcik ??
ehh aku tau mesti kau ngumpat aku lepas aku blah .. 
ehh kesah ?? grr ..



p/s : sakit hati jumpa manusia kerekk macam tuh .. pangg kang haa .. haehh
 


12 comments:

  1. hehe sabar jer la akak biasa la tue

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar sabar jugak dek .. adoii .. haha

      Delete
  2. hm.. adoih. tu lah lenkali jgn cakap psl orang suka2 ati kan? mohon makcik tu berubah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah .. haehh .. dah tua dah macekk oii ..

      Delete
  3. hahaha..bagus gak jawab makcik tu...
    tu lah cakap ikut sedap mulut je kan..huhu....
    kalau cik akak pun memang cik akak jawab cam tu...
    kita baru pindah...bukan tau apa2 pun syarat kat situ kan..hahaha...
    ambik ko makcik..kang dah pedas telinga kena cili padi..hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul2 .. pedih jer telinga ida neh cik akak .. haduhh ..

      Delete
  4. sabar ajela..mmg akan ada manusia mcm ni..yg pnting pahala tu ada dah utk kita..

    ReplyDelete
  5. jahat gila mulut makcik tua tue . hahaha :3

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid