pentingnya waze pada aku ....

eydafaizal | Wednesday, January 29, 2014 | 8Comments |


baiklah , hari neh aku nak story pasal waze ....

apakemenda waze neh ???

bagi orang yang suka nau berjalan merata tempat tuh ,
yang kadang kadang sampai salah masuk jalan ,
suka tersesat carik jalan ,
taktahu jalan nak ke sesuatu tempat ,
memang bagi mereka waze neh adalah penyelamat ..

macam aku ngan laki aku .. mihmih ..
laki aku suka tengok jalan jalan cari makan ..
then beriya dia pon ngajak daku pergi makan kat tempat tuh ..

best kan bila laki ngajak makan luar ? muahaha ..
best sebab tak payah masak ..
caittt .. pemalas kau ida ... haha ..

tapi yang tak bestnya , 
bila aku tanya laki aku ,
" papa tahu ker pa nak pegi tempat tu ??"
tahu apa jawapan laki aku ???

" waze kan ada ... "

cait lagi ... haha ..










haa , tuh lha waze yang daku maksudkan ....

kau mesti dah tahu kan ?? mihmih ..
waze neh mesti dah popular kan ..
tetambah lagi bagi orang yang kuat nau berjalan ..
tak reti nak duduk diam kat rumah ..
macam aku neh .. ngehngeh ,,,


aku kalau keluar , 
nak kena pegi sesuatu tempat ,
sama ada laki aku tahu atau tak jalan tuh ,
waze neh memang aku kena standby ..

sebab dengan waze tuh r aku nak check lalulintas .. traffic , jammed , roadblock ,n etc ..

bangsa laki aku tak suka jammed .. kahkah ..

but macam biasa , nak guna waze must be kena ada line internet + gps .. 
kalau takda tenet , nan gado lha kau nak guna waze .. muahaha ..

sepanjang aku guna waze ,
best memang best ..
tapi kau kena terima dengan redha lha yek kalau waze tuh bawak kau ikot jalan jauh .. ngehngeh ..
bab tuh aku pon selalu terkena ..
tapi yang sure , jauh atau dekat jalan dia bawak ,
tetaplah sampai ke tempat yang kita nak pegi ..

satu lagii ,
kau pakai waze neh kena yakin hoi ..
tak yakin mesti takda maknanya kau nak ikot jalan dia bagi tuh kan ...

kiranya bagi aku ngan laki aku ,
waze neh memang dah biasa ..
sebelum keluar semua kena prepared ..
bateri full , alah , dalam kereta pon aku boleh jja charge .. muehehe ..

dan yang paling penting ,
waze neh comel ... kahkahkah .. 



okay , tu jja nak cerita .. bye .. :))




p/s : korang guna ker idok waze neh ????



8 comments:

  1. Err...xpenah guna...huhu (ketinggalan.....)
    Nway nice info....10s ya...

    ReplyDelete
  2. Hai! :) saya guna jgak waze ni tp kjap je.. hehehe btw, jom la bce entry bru saya.. mne tau berminat..:) http://miramarliza.blogspot.com/2014/01/jana-pendapatan-sampingan-dengan.html

    ReplyDelete
  3. blum pernah guna . tertinggal selangkah dibelakang gayanya nih ... thanks info .

    ReplyDelete
  4. Hamboi dasyat, nihh baru tahu.. Harus download nihh. thanks sis :D

    ReplyDelete
  5. x leh guna lama2 takut cpt bateri dlm perjalanan tu..

    ReplyDelete
  6. so far..
    waze ni okayy cuma tu laa..
    kekadang dia bagi route yg jauh.. padahal ada jak jalan short-cut..
    hahaha

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid