pindah rumah ....

eydafaizal | Tuesday, January 07, 2014 | 16Comments |






pindah rumah ??

iyerr .. aku dah masuk pindah rumah baru ..

sewa ker beli ??

sewa jer dulu ..
in syaa Allah nanti murah rezeki aku beli rumah pulak yer .. haha


aku ada story kat entri entri sebelum neh yang aku balik kampung kan ?
kau tak baca kau pergi carik sendiri .. hahaa ..
malas aku nak linkkan kat korang ,..caitt .. kahkah ..

okay , lepas jja sampai KL dari kedah ahad malam tu ,
esok malamnya terus pindah rumah ..

memang rushing gilaa masa nak pindah tuh ..
pulak laki aku neh stail hati kering ...
dia pindah barang rumah sendirian berhad yya ..
guna tenaga dan kenderaannya sendiri ..
kau jangan kata laki aku hangkut barang pakai lori hoi ..
dia pakai kereta dia tuh ..
berulang alik jugaklha sementara nak habeskan barang masuk rumah baru neh ..
naseb aek jugak lha adek aku tolong ..
kalau tak , memang barai aku ..
ceh , penad hoi ..

esoknya , laki aku mc .. muahaha ..

aku yang cuti lagi neh ,
teruslah mengemas apa yang patut ..
rumah sewa aku neh dua bilik ..
boleh tahan besar .. sebab dah renovate kan ..
bilik air dua termasuk yang dalam master room ..
second bilik pon selesa .. luas besar ..
alhamdulillah .. walau sewa agak mahal .. [sadis]

ehh , walaupun gittew , aku puas hati r ..
memang best rumah tuh ..
sejuk tak panas .. cool jja .. perghhh .. memang best ..

dapur pon boleh tahan luas ,..
siap ad kc ..woo .. hahaa ..
aku ngemas dapur semangat jja coz ada kc neh .. haahaa .. [pangg ...]

rumah sewa aku neh pangsapuri r ..

berapa belas tingkat sila jangan tanya ..
sebab aku tak pernah bilang ..
takpernah rasa nak tahu .. ceh ! haahaa ..

ellehh , kau ingat aku sombong berlagak lettew ,,

ehhh tak keh ..
kemaen ramah aku kat sini ..
jangan nak memandai kata aku neh sombong bagai ..
aku cepuk kang ..

kesimpulannya ,
aku puas haty lha ..
alhamdulillah ..
pasaraya pon dekat ..
kemudahan semua lengkap ..
ada kedai makan , kedai dobi ,kedai runcit , kedai topup ,.. hahaa ..
takpayah nak keluar jauh lha ..

cuma yang lecehnya parking lha kan ..
kawasan penduduk ramai ..
parking pon agak liat r kan ??
and aku ada satu story pasal parking ..
nanti laen entri aku cerita ..



p/s syukur dapat rumah yang lebih selesa /..:)

16 comments:

  1. Mesti best kan dapat pindah rumah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah lha adek .. selesa .. best lha jugak :)

      Delete
  2. Assalamualaikum... mudahlah klau macam tu pasar raya dekat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah , seberang jalan sikit jer .. ngee ..

      Delete
  3. Tahniah...semoga hidup bertambah bahagia di rumah baru

    p/s: terima kasih sudi bersahabat dgn RM

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 .. ehh thanks jugak mendoakan .. ;)

      Delete
  4. berakit-rakit dahulu..bersenang kemudian
    menyewa rumah dulu..beli kemudian..selamat pindah rumah baru,smoga hepi dengan suasana n jiran baru..salam kenal dari akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hai akak .. haha .. kemaen pantun akak yek .. thanks :)

      Delete
  5. murah rezeki ini .. :) hehe.. semoga dipermudahkan

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah.. dapat sedikit keselesaan dari sebelum ni ye.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep Alhamdulillah .. selesa sikit .. :) syukur

      Delete
  7. akak membalas kunjungan dan done follow sini juga
    terima kasih =)
    by the way, semoga dipermudahkan

    Diari Seorang Mama

    ReplyDelete
  8. smoga dipermudahkan segala urusan...>_<

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid