dugaan bertimpa timpa...

eydafaizal | Saturday, February 15, 2014 | 5Comments |


tajuk entri klise sangat kan ??

yya .. dugaan dmi dugaan tengah melanda diri aku ..
banyak hal yang prlukan aku extra sabar ,...
banyak benda yang perlukan hati aku tetap kuat .. tabah ..

dugaan Allah adah untuk menguji ..
Allah nak uji sejauh mana hambanya boleh bersabar ..
setegar mana hambanya boleh bertahan ..
pada siapa hambanya mengadu ...

yya , dugaan demi dugaan ,
buad aku sentiasa dekat ingatkan Allah ..
Allah rendu nak dengar suara aku memohon doa pada dia ..

mohon Dia tabahkan hatiku ..
mohon Dia tanamkan semangat dalam diri aku ..
mohon Dia berikan aku kekuatan ..

aku perlukan banyak ketenangan ..
entah apa silap aku semua neh jadik ..
aku sayang diri aku ..
sayang cinta hati aku ..
sayang keluarga aku ..
tapi bila Allah nak menduga ,
sekuat mana aku pertahan , 
takdir Allah , tetap akan terjadi ...


kenapa ???



mungkin salah aku yang tak tahu macammana nak jadik seorang yang sempurna ..
mungkin salah aku sebab tak pernah nak paham apa yang sedang berlaku ..
mungkin salah aku sebab aku tak pernah cuba rasa apa yang jadik ..


Allah .....
tolonglah kuatkan hati luka nnehh ..
tolong semaikan kesabaran yang tinggi dalam diri aku ..
aku perlu tempuh segalanya ..
tak boleh lari dari masalah ..


yya , aku perlu hadapi dengan berani ..
aku perlu tabah harungi masalah ..


kalaulah aku diberi kekuatan .................


impian aku sama seperti semua wanita kat dunia ..
tapi sebabkan aku terlalu muda ..
terlalu mentah nak tangani segala yang berlaku ..
semuanya macam menimpa nimpa ..
terlalu berat untuk aku nyatakan ..
terlalu sakit untuk aku kehilangan ......


pinta aku ,


mohon smuanya kembali sperti biasa ..
mohon semuanya seperti sediakala ..
buang perasaan yang tak sepatutnya ..
lupakan segalanya tentang kepedihan ..
lupakan manusia yang merosakkan hubungan ...


aku perlu bangkit ,...
aku perlu tabah ...
perlu semai kekuatan ..
dalam keadaan aku yang semakin hari makin kerap sakit ..
tapi aku dah redha ..


bahagian aku .. aku terima ..
terima dengan seikhlas hati nurani ....


kalian yang baca entri neh ,
aku tak xpect kau cuba paham apa yang berlaku ..
maafkan aku atas luahan hati ini ..
aku tak punya sesiapa untuk aku luahkan segala yang berlaku ...


mohon aku ,

aku perlukan doa kalian ,
doakan aku , doakan segalanya ..
aku perlukan sokongan untuk terus kuat .. 
moga doa-doa kalian semua buat aku lebih kuat dan tabah ..


hanya orang yang pernah mengalami sndiri akan merasai apa yang aku rasa ..

kau takkan paham..
tapi janganlah menghukum ....




sekian ....



p/s : aku tak tahu sampai bila aku akan terus menyepi dari dunia blog neh ..
doakan aku .. aku perlukan doa baik kalian .. 
terima kasih ... :')


5 comments:

  1. Aamiin ~ Allah maha adil sis.. Dia tak akan duga sis dengan ujian yang tak mampu diselesaikan oleh Umatnya. Tabahkan lah hatimu. Allah selalu bersama orang yang sentiasa ingatNya. Cuba menerima qada' dan qadr nya :')

    ReplyDelete
  2. sabar ye.. setiap dugaan pasti ada hikmahya :)

    ReplyDelete
  3. Hai mama qayyum, kita doakan awak sentiasa tabah dan terus menanti pelangi di kemudian hari. Allah takkan bagi dugaan kat awak kalau dia tau awak tak boleh handle. Sabar ye.

    ReplyDelete
  4. Situasi awak sama macam kita, takda tempat mengadu. Kahwin di usia muda. Kita sedia mendengar :)

    ReplyDelete
  5. Sabar ya eyda...apapun yg berlaku pasti ada hikmahnya

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid