hak aku untuk hidup aku ...

eydafaizal | Monday, February 17, 2014 | 3Comments |
bila aku cerita tentang hak aku dalam hidup aku ,
memang banyak yang takkan paham ..

tapi untuk hidup aku sndiri ,
aku tahu apa yang aku perlu dan tidak ..
tak semua hak kita boleh dipertahankan ..
kengkadang kita perlu lepaskan sebahagian daripada hak kita kepada yang lebih berhak ..
tiada contoh boleh aku bagi .. 
sebab otak aku dah terrlalu tepu dengan masalah ...

entah sampai bila aku nak macam neh , 
aku sendiri tak tahu ..
dalam hidup aku sekarang ,
aku penad bercerita tentang hak aku ...

sebab aku sendiri tak tahu apa yang kurang pada aku ..
apa yang aku pasti , 
kehidupan aku adalah hak aku ,
keluarga aku adalah hak aku ..
sisi sikap aku adalah hak aku ..

aku takpernah halang hak orang lain ..
aku takpernah ambil apa yang jadik hak orang lain ..
kalau ada  , cuba katakan pada aku ,
apa hak yang aku ambil dari korang ..
aku nak tahu .. aku teringin untuk ambil tahu ..

sekurang kurangnya , aku boleh mintak maaf ..

kenapa aku bangkitkan soal hak ???

semalam aku 'disedarkan' oleh seorang wanita ..
yang mengatakan dia adalah ' kawan ' kepada suami aku ,
aku hanya bermula dngan mengatakan satu persoalan ..
dia sebagai wanita , tak mungkin tak boleh merasai apa yang aku rasai ..
walhal , dia jauh lebih matang dari aku ..
jauh lebih berusia dari aku ..
dan dah tentu tentu dia punya banyak pengalaman dalam hidup berbanding aku ...

jawapan yang aku terima hanyalah menyakitkan haty aku..
sedaya mungkin aku berlembut dengan dia selama neh ,
even aku tahu punca masalah aku dari dia ,
takpernah aku berniat berkasar dengan dia ,
tapi bila dia mula melenting pada aku , 
hati aku sakit ... sebab yang sepatutnya melenting tu aku !
bukan dia !!!!

aku tahu aku muda ..
terlalu muda untuk pertahankan hak aku ..
terlalu muda untuk bertindak apa apa ..
pengalaman aku tak banyak ..
usia aku terlalu mentah untuk menjawab dengan kau ..
persoalannya sekarang , kau siapa dalam hidup aku ???

bagi aku , kau hanyalah perosak dalam jiwa aku ..
walaupun aku tahu banyak lagi orang yang masuk dalam hidup aku ..
tapi kau tak perlu mengadu itu ini kat suami aku ..
tak perlu bagitaw itu ini kat suami aku ..
tak perlu kau tunjuk baik kat suami aku ..
tak perlu kau cuba nak buad suami aku cair dengan kau ..
takperlu nak bermesej berwhatapp dari siang bawak ke malam ..
takperlu nak ngajak laki aku lunch , dinner , ,minum petang , supper dengan kau ..



aku boleh berlembut dengan kau , 
sila hormati aku sebagai isteri yang sah kepada suami aku ..


walaupun aku jauhh lebih muda dari kau ,
tapi kau perempuan ,
sila paham hati dan perasaan aku ..
sila cuba letakkan kau ditempat aku ..
nak berkawan boleh , 
aku tak pernah melarang ,
tapi kalau dah melampau ,
kau yang sengaja carik nahas ..
aku boleh lagi bagi muka ...
boleh lagi bersabar ,
tapi tolong , behave sikit ..


kau tak perlu nak mengadu kat laki aku yang aku neh macam tu , macam neh ,
sia sia kau tau ??


kau jumpa aku pon tak pernah ,
then kau nak persoalkan perangai aku kat laki aku , 
kau silap besar !!

aku memang cemburu ..
sebab bagi aku kau dah melampau ..
sabar aku ada batasnya ..
dan sepatutnya aku cemburu sebab yang kau melayan siang malam tu suami aku ! 


tahulah malu sikit ....
malas aku dengan semua neh ..
penad !!!!






p/s : aku takda niat nak memalukan kau , tapi tolong fikirkan perasaan aku sebagai isteri ... kau kena tahu betapa sayangnya aku pada suami aku kerana hanya dia yang aku ada .. 

3 comments:

  1. semoga hati si suami teguh pada si isteri . semoga Allah permudahkan jalan dan urusan eyda ... aaamin .

    ReplyDelete
  2. subhanallah...semoga Allah melindungi keluarga mama Qayyum hingga ke syurga...

    #bykkn brdoa k

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid