jodoh ketentuan tuhan ....

eydafaizal | Monday, February 10, 2014 | 3Comments |


aku ada sorang kawan , perempuan ..
aku kenal dia dari zaman aku kerja kat desatera lagi ..

kami duduk satu hostel ..
satu bilik ngan aku pulak tuh kan ..
memang dia rapat dengan aku ..

aku kenal dia dari zaman dia single ..
sampai lha dia bercinta dengan sepervisor aku ,
tengok derang kemain bahagia ..
kemain happy ..
kemain sakan berangan nak menggapai bahagia ..
aku tumpang senang tenghok derang happy .. :))

zaman tuh , dari aku still ngan ex boy yang lama ..'
yang kerja satu outlet ngan aku ..
sampailah jugak aku couple ngan boy aku sekarang a.k.a laki aku ..
dari zaman aku ngn laki aku main main mata ,
sampailah kami dah berenti kerja tuh ,
sampai jugak kami dah nikah ,
derang pon still bersama .. bahagia ..

aku siap pergi hari pertunangan derang ..
kami buat rombongan dari outlet ..
laki aku bawak .. dia kan driver dulu .. :))
masa tuh , aku ngan laki aku baru nak tunang gitu ,
tuptup derang tunang dulu ..
tappa lha .. aku bahagia .. :))

tapi , dugaan Allah ..

ada something yang jadik sampaikan hubungan derang jadik kucar kacir ..
aku kesiankan kawan aku ..
dia macam dibelenggu ..

kejadian tuh membuatkan femli dia macam berjauh haty dengan tunang kawan aku tuh ..
sumpah aku simpati ..
sedangkan kawan aku tuh sayang gilaa kat tunang dia ..
derang yang sepatutnya dah nikah , tettangguh ..

kau bayangkan kad apa semua dah edar ,
tuptup tak jadik nikah ..
sedih hoi .. 
padahal hubungan dia ngan tunang dia masih okay ..
masih kekal sayang menyayangi ..

kalau aku , aku mesti takkan kuat macam dia ..
kalau aku , tah apa yang aku akan buat ..
tak mungkin aku setabah kawan aku tuh ..

harapan dan doa aku ,
aku mohon supaya Allah lembutkan hati ayah kawan aku ..
kebahagiaan anak kan segala galanya ..
kesian kawan aku ..
tapi hanya Allah yang mampu membantu dia ..
aku sebagai kawan hanya mampu mengirim doa agar dia terus terusan bersabar ..

kalau ada jodoh takkan kemana kan ???

doakan mereka yah ???



p/s : mendoakan kebahagian orang lain kan pahala .. :))

i love you kawan , sahabat , sayangku .. :) 
-ZL-

3 comments:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid