alhamdulillah ...

eydafaizal | Friday, March 07, 2014 | 3Comments |


kau perasan aku jarang nau update blog sekarang ..
banyak nau yang jadik ..
ada jja masalah yang datang ..
dugaan , cabaran , tak henti henti menjengah ..
lumrah kehidupan ..
redha aku terima ...

banyak jugak benda aku tak setel lagi ..
tu hadiah GA yang aku buat ,
dah berbulan tersadai dalam kotak .. 
tak sempat nak dipos ..
hampun sayang sayang yang menang tu yya ..
jangan risau , ada ja hadiah kamu ..
lambat atau cepat , sampailah nanti ..


sekarang neh pulak musim kemarau ..
kat tempat aku neh haa ,
jerebu kemahen terukk ..
jadiknya , membataskan had aku untuk keluar sana sini ..
aku pulak dah tak kerja sekarang ..
memang muak duduk rumah tatahu nak cakap acaner ..
nak keluar si suami tak bagi ..
risau nau .. takut aku lagi bertambah sakit katanya .. cehh ..
sadis hokeh .. tapi aku menurut perintah ..
kang tak pepasal derhakaa .. gagaga ..

aku kebelakangan neh asiklah demam on off ..
pulak sekarang kat kawasan perumahan aku wabak denggi berleluasa ..
aku takut jugak sebenarnya ..
tambah dengan jerebu lagi ..
aku sampai kalau keluar rumah , 
walaupun hanya stay dalam kereta ,
tapi pedihnya mata neh lha hai , 
macam aku berjemur tetengah laman udara jerebu tuh .. hazabb ...

kesihatan aku , berdikit dikit alhamdulillah , semakin baek ..
muka aku dah tak pucat pucat ..
dah mula kuat makan balik .. hahaha ..
dah aktif balik memasak kat dapur ..
dah mul gigih mengemas rumah bagai ..
and alhamdulillah ,
aku akan mula bekerja semula selepas lama bercuti panjangg dari dunia pekerjaan ..
haeh , tak betah aku nak duduk rumah lelama ..
bosann sangat ..
waktu waktu bosan tu , mulalah aku terpikir ,
kalaulah ada qayyum kat sisi aku , mesti tak bosan  life aku ..


ehh , bia aku tanggung sedih rendu sengsorang ..
jangan dalam this entri .. sobsob ..



p/s : aku deactive fb untuk sementara ..sebab beberapa hari lepas fb aku kena hack .. sawan aku kang .. aku ada create satu fb baru .. jemput add .. ngehngeh ..yang carik aku tu , carik jer aku kat fb baru tu yya .. :)

3 comments:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid