nikah lagi sekali ??? haha ..

eydafaizal | Friday, March 14, 2014 | 4Comments |

grr .. rendu time nikah dulu ..ngeh ..

malam tadik aku belek album nikah ..
then aku rasa macam, err , ' rendunya nak nikah lagi ..' ehh ??

hahaha ..
terus aku cakap kat laki aku yang tengah baca novel time tu ,
"pa , jom nikah lagi sekali .. hehe .. "

kau tahu apa dia jawab ??

" ma neh buang tebiat ke apa ? mana boleh nikah dua kali ..nak ikot wawa zainal lha tu .. "

ehh .. manadaa .... haha ..

aku kan bengong .. g ngajak laki nikah lagi sekali buad apa kan ..
rendu hoii .. rendu ..

aku suka nau tengok laki aku time nak akad nikah tu ..
perghh , gelabah nau ..
masa memula time tok kadi bagi ceramah tu , 
tiga kali tok kadi suruh test lafaz terima akad ..
laju jer laki aku sebut ..
sekali masa betul betul punya akad ,
pegang jer tangan tok kadi , nah amek , gugup kau .. haha ..

akhirnya , dua kali lafaz jugak .. adehh ...

tappalah , syukur ..
kau suami aku dah .. alhamdulillah ... :)
menangis masa tu .. jiwa rasa kosong ..tatahu apa yang nak dibuad .. :)



aku malas nak berfotoshoot sangat lha kan tetengah hari tu ..
tak sehad pulak masa tu .. demam nak jadik binik orang kata tok aku ,, muahaha ..

lepas jek amek gambar apa semua ,
apalagi , aku terus join femli aku makan nasi beriani .. whoaa ..
dengan baju pengantinnya ..
malu hoi  , jadik perhatian ..ngehngeh ..
tapi kesah pulak aku kan , aku bantai ja .. dah lapau ..
tapi , kat restoran tu pon jadik photoshoot jugak ..
baiklah , aku redha cameraman sangat rajen .. haha ..



berinai .. :')

kalau kau perasan ,
laki aku punya inai sangatlah tak terang .. haha ..
masa pakai inai tu kami tengah buad majlis barbeku dengan femli ..
laki aku yang ada sekali semangat nak join membakar ayam ikan ..
jadik , kejab jja dia pakai , dah tanggal .. haehh ..

then kalau kau perasan jugak ,
masa akad manada aku pakai inai ..
aku pakai masa majlis barbeku sehari selepas akad nikah ..
masa kenduri baru pakai ..
sebab masa nak akad tu , aku punya dokumen ada prob kat pejabat agama ..
pening aku ngan wali aku masa tu ..
pakcik pakcik aku pon dah tahap dewa punya serabut ..
ya lha , esok majlis akad .. gila kau tak jadik ..

baiklah , padah suka buad keja last minit .. huwaaa ..


tapi akhirnya ...,



masa cincin disarungkan ,
menitis jugak airmata aku ..
walaupun pemberian tu tak seberapa ,
mungkin tak semewah dan semahal cincin cincin nikah kau orang semua ,
aku bersyukur , sebab laki aku dah cuba berikan yang terbaik ..
terima kasih sayang .. :))



ehh , melalut pulak .. okay bye .. :)

4 comments:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid