sebak .

eydafaizal | Wednesday, March 26, 2014 | 3Comments |

lama aku menghilang .. 
lama jugak aku melayani rasa rindu ..

rindu pada anak , si qayyum .
rindu pada adek-adek ..
rindu pada nenek ..
rindu pada semuanya ..

rindu pada MH270 .. eh ??

okay , actually , aku nak berkongsi rasa sebak aku ..
sebak kenapa ?

sebab dua malam lepas after aku dengar pengumuman dari perdana menteri tentang nasib pesawat MH370 ,
aku dah macam tak betul ..
blur lain macam ..
pastu hati asyik pikir ,
'eh , betul ke semua yang aku dengar ni Ya Allah ?'

berulang kali aku cuba hadamkan semua perkataan dari mulut pm dalam tv masatu .. 
last , adek aku pulak yang bukak cerita pasal pesawat tu ..
tanya aku macam macam ..
macam aku pulak yang ada dalam pesawat tu ..

yya , terlalu terkilan rasanya sebab aku terlalu mengharapkan semua penumpang dan kabin krew pesawat ni kembali dengan selamat .
okay , aku mungkin terlalu mengharap ..
tak mengapalah , sekurangnya Allah dah bagi petunjuk ..

then , paling buat aku sebak ,
semalam pasal luahan hati seorang isteri ..

luahan isteri yang terlalu menyayangi suami ..
seorang isteri yang terlalu merindui suaminya ..
seorang isteri yang selalu menanti kepulangan suami yang terlalu dicintainya ..

sungguh ! aku sebak ! 

menangis aku depan tivi semalam ..
masa tu , aku rasa , kalaulah aku kat tempat si isteri tu ..
ya allah .. sungguh tak mampu ..
aku tak satabah dia ..

masa tu , aku pandang suami yang turut sama dengar luahan tu ..
aku tengok matanya berkaca ..
aku sendiri sampai teresak menangis ..
adek aku sampai terkesat-kesat hingusnya ..
sungguh sungguh sebak ..
sungguh sungguh tak sangka begini akhirnya pengakhiran episod pesawat ni ..

mungkin keluarga aku takda walau seorang pon dalam pesawat malang tu ..
tapi ketahuilah ..
aku pernah berasa kehilangan ..
aku masih terasa kehilangan ...
benda tu masih menghantui diri aku .. 

sebak . sebak . sebak .


ya allah ,
kau permudahkanlah pencarian semua krew yang mencari mangsa ..
kau beri petunjuk ..mudahkan jalan pencarian ..
hanya kau yang tahu apa sebenarnya yang berlaku ..

pada keluarga mangsa ,,
bertabahlah .. aku tahu dugaan ini cukup perit untuk ditelan ..
satu dunia takkan pernah melupakan segala yang terjadi di saat getir ini ..
teruskan berdoa .. kuatkan hati ..
Allah sentiasa ada ..

3 comments:

  1. saya pon sebak bila berita pasal MH370 ni ke udara..bila tv tayangkan wajah2 mereka..bertambah sebak..

    ReplyDelete
  2. semoga ada keajaiban drp Allah ...

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid