9 bulan dah .....

eydafaizal | Wednesday, April 16, 2014 | 4Comments |

wordless hari neh kan ?

orait ,  hari neh 16 april 2014 ..

maknanya , dah sembilan bulan usia anak kesayangan aku ..
dah sembilan bulan dia melihat dunia ..

dan ...

that's mean , dah enam bulan lebih aku terpisah dari anak aku ..
dah enam bulan lebih aku tak jumpa anak aku ..
tak tatap wajahnya yang sangatlah comel ..
tak maen-maen dengan dia ..
tak dengar suara dia menangis , merengek ..
dah enam bulan lebih aku rendukan dia ..
dah tak terkira perasaan cinta dan sayang aku untuk dia ..









sumpah , aku terlalu rendukan dia ..

sampai saat neh aku berharap , 
agar Allah kabulkan doa aku untuk menjaganya ..
agar Allah makbulkan doa aku untuk memiliki anakku sendiri ..
sungguh sungguh aku tak tertahan menanggung rendu yang keterlaluan ..
entah kenapa , hidupku seolah-olah sunyi tanpanya ..

aku dan suami sangatlah mengharapkan kehadiran si kecil itu ..
aku tahu ,
dari raut wajah suami ,
dia juga terlalu merindui anaknya ..
cuma dia taknak tunjukkan kesedihan dia ..
dan aku tahu , dia mengharapkan ada lagi benihnya yang hadir dalam rahimku ini ..

dia sunyi .. aku tahu .. 

aku jugak ..

aku tahu Allah mendengar doa aku ..
Allah nak uji aku kan ??


UNTUK USIA KESEMBILAN BULAN INI ,
 untuk anak mama ,

Muhammad Qayyum Iman ,
 sayang , kalaulah nanti awak dah besar ,
dah boleh bukak blog mama ,
 dah boleh baca , paham ,
ketahuilah , mama tersangatlah sayangkan sayang ..
mama tersangatlah rendukan sayang ..

untuk usia kamu hari ini ,
mama gembira untuk kamu sayang ..
ketahui perkembangan kamu dari jauh pon , 
dah cukup bererti bagi mama ..
walaupun ada 'mama' baru yang mengaku yang awak tu anak dia ,
mama pasrah ..
sebab mama tahu , 'mama' kamu tu jaga kamu dengan baek ..

mama teringin nak jumpa anak mama ..
teringin nak peluk cium anak mama ..
teringin nak tengok sayang membesar depan mata mama ..
hanya Allah yang tahu apa yang mama rasa sayang ..

takpa .. 
mama dah redhakan kamu ..
mama bahagia tengok kamu membesar dengan sihat ..
mama harap , kamu membesar sebagai seorang yang berguna ..

mama sayang kamu Qayyum ..
sayang sangat ... 

4 comments:

  1. Semoga Allah perkenankan doa mu.

    ReplyDelete
  2. sabar ye akak. akak kan kuat. Allah pasti akan tolong akak. :'(

    ReplyDelete
  3. Semoga satu hari nti Allah makbulkn permintaan eyda tuk bersama dgn ank ni...

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid