KFC : the Manager !

eydafaizal | Tuesday, June 10, 2014 | 2Comments |
 
 
THE MANAGER !

aku dah pernah bagitahu kan yang manager aku ada empat orang ..
ahha , ramai tak ???
sebab macam ramai neh r kadang kadang blur .. hee ..

quenn segala manager , miss khung ..
chinese .. memang tersangatlah tegas tahap gaban ..
tahap mak tiri punya garang ..
bila dia dah marah sorang staff ..
staff yang lain sila get ready , mungkin dia akan carik salah staff lain ..
so staff lain memang sangatlah berhati hati ..

aku kalau masuk kerja shift manager yang sorang neh ,
punyalah buad kerja careful gila ..
sebab ? kau nak stay careful or kau sanggup tahan kena marah ??
lu pikirlah sendiri okeh ???

second , tak lain tak bukan sir Saiful ..
dia neh okay ..besh ..
aku bolehlah ngam sikit ngan manager yang sorang neh ..
boleh lhakan ... sebab sir neh sangat spontan ..
kalau shift ngan sir Saiful neh ,
kerja aku nak gelak jah .. then tahan sakit hati tahap melampau ..
sebab ?? suka nau buad loyar buruk ..kenakan orang ..
pelik aku , apa pasal lha dia tak jadik lawyer ja ?haihhh ...

yangkureng besh kat sir saiful neh ,
bila time cashier VOID !
nan hado dia nak bagi kad dia betulkan void ..
sedikit kejam bila dia suruh kau bayar that void ..
or sedikit berhemah bila dia bagi kau peluang buad lha macammana pon asalkan jangan mintak kad dia ..
erghhhh .. susah .. bila tak swipe VOID , shortlah duit kaunter aku .. adehhhhhh .....
bila short kena bayar .. pang diri sendiri lajulaju .. grrr

ketiga , manager paling besh seluruh alam maya ... hehehe
sir Gana ...
besh hoi sir neh ,
sebab dia paham staff dia .. contoh time ramai custumer ,
kau nampak dia then buat muka kesian sambil cakap "sirrrrr , tolong laaa ....."
zappppp ..... dia akan tolong kau sampai clear custumer kau ..
sama ada dia tolong packing or tolong layan custumer punya order..

dia baik dengan semua staff ..
sangat sangat best sebab dia satu satunya manager yang tak pernah bising bising ..
tak pernah nak paksa paksa staff dia buad itu ini ..
dia layan semua staff dia macam kengkawan ..
kalau kata kau VOID , laju dia datang kat kau swipekan void kau ..
time nak balik , dia yang paling cepat nak tolong kira duit kaunter ..
sebab dia tahu staff dia nak balik cepat ..
dia tahu staff dia penat ..
then kalau kau sakit , dia sangat alert pasal keadaan kau..
jab jab dia akan tengok kau then tanya , " ida , you okey tak ?" "boleh buad kerja lagi?" "nak balik tak?"
walaupun dia indian , tapi aku sangat sangat kagum dengan manager macam dia ..
sebab tuh dia manager paling aku respect dalam outlet !

kadang kadang bila ada custemer cerewet , tak puas hati ,
kalau dengan sir Gana neh , senang ja ..
selamba dia datang tolong ..  sampai custumer tu blah !
ajaibnya dia buad semua staff dalam outlet tu sangat sayangkan dia ...

keempat , sir Murthi .. indian jugak ..
tak banyak aku boleh describe pasal manager sorang neh sebab ...
aku sngatlah tak ngam dengan dia ..
dia pilih bulu .. racist ? mungkin ...
dengan aku ,alahai , banyak benau dia tak puas hati .. itulah inilah ..
asal dia masuk outlet tunjukmuka ja , aku dah lemah buad kerja ..

tanak cakap banyak pasal dia .. tak syuka .. huwaaaa..

bye ..

2 comments:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid