KFC : tugas ! :)

eydafaizal | Friday, June 06, 2014 | 1Comments |
 
 
hai ! harineh daku nak cerita something ..
rasanya , hal ini sangatlah biasa dilalui semua orang ..
berlaku kepada semua type of remaja out there .. ewah .. haha ..

about dua bulan lepas , (kot) ,
aku try mintak kerja selepas penat dan jemu asik dok rumah goyang kaki bak permaisuri .. kah !
carik carik , aku dapat ..
kerja apa ???kat mana ??

ahha , kerja KFC ! tahu ??
alahh , yang tetiap hujung bulan time gaji kau selalu jja ternampak restoran neh ..
asal kau nak plan birthday parti untuk kengkawan korang datang plan kat sini ..
sila jangan tipu ! hee ..

yya , aku kerja kat KFC ..
so bila aku cakap aku kerja KFC , first thing yang terlintas kat kepala otak kau is ......
"untung ahh kau dapat makan ayam kepci hari hari ..."
"untung arh dapat kerja senang jerr ..."
mesti kau akan cakap macam neh kat aku ..
untung tu , untung neh .. haihh ..

kesimpulan , ehh , tak sempat nak cerita habis dah kesimpulan dak ?? kihkih ..

maksud aku , start aku kerja situ ,
aku pegang CSC ja .. sangat mudah bagi aku ..
kau nak tahu apa itu CSC dan skop kerjanya ,
sila tanya orang yang kerja KFC .. kahkah ..
jawapan mintak penampar kan ?? rileks lah ..

alah , CSC neh macam kerja kat luar tuh arh ..
lap meja lepas custumer makan , sapu sapu sikit .. angkut pinggan mangkuk , buang sampah , dan segala yang berkaitan ..
kerja mudah dan aku suka ..
sebab , tak payah nak berurusan sangat dengan custumer ..
kau tunggu ja custumer habis makan then buat kerja kau ..
tak banyak songeh .. tak kacau orang ..
just buad kerja sendiri .. mudah ! senang ! dan pantas .. tu sahaja ..

kerja dalam two or three week , the manager panggil aku tetiba ..
what for ? suruh aku jadik cashier ..
sebab masatuh cashier terhad .. baikkk.. daku akur ...

aku belajar tak sampai sehari , hanya untuk sejam lebih , then terus pegang kaunter ..
oh Tuhan , masatuh , kau sendiri boleh tanya berapa banyak VOID aku buad ..
sangat sangat annoying ! annoying okeh !
asiklah salah touch ! asiklah salah tu ini .. haihh ..

memula jadik cashier sangatlah best ..
memula kan ... tapi lama lama , aku rasa macam something wrong ..
kau pulak jadik cashier yang berpadu pada masa ..
setiap custumer yang kau serve ada masa terhad untuk kau spend ..
tapi aku rileks jja .. tak gelabah nak ngikut timer sangat .. bosan .. kahkah ..

satu jja yang aku boleh bagitau ,
kalau kau nak try mintak kerja KFC then kau dapat ,
then kau kena pulak pegang cashier ,
sila percaya anda perlu berlatih dengan cepat , pantas dan tepat ...!!
seriously , mesti kau cemerlang ...


aku sambung lain entri .. fenattt .. kahkah ..


p/s : suka pulak aku buat cerita gantung gini .. kahkah

1 comment:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid