KFC : working time !

eydafaizal | Monday, June 09, 2014 | 3Comments |
 
 
ahha , cerita pasal masa bekerja pulak ...fuhhhh ...

kat outlet KFC aku kerja ada empat orang manager ..
semua manager ada ragam tersendiri ..
lain entri aku citer pasal manager manager aku ..
tak kuasa aku nak hadap sekali harung ..

FYI , aku kerja kat KFC cawangan 24 jam ..
so jadual kerja sangatlah tidak teratur ..
setiap minggu , setiap hari , waktu kerja adalah tak fleksibel ..

okay tappa , yang tuh aku sentiasa okay ..
dah nama pon aku kuli , pekerja ,
ofcoz aku kena ikut arahan majikan ..
walaupun waktu bekerja aku kadangkadang buat aku kurang perhatian pada si Faizal ..

bagi aku , kalau ada yang rasa nak kerja kat cawangan KFC 24 jam ,
yang tak kawen lagi bagi aku tak adalah masalah sangat ..
tapi kalau yang dah kawen ,
lagi lagi yang dah ada anak ,
silalah mohon untuk kerja shift siang sahaja ..

aku pon , kadang kadang dalam seminggu ,
sejak jadik cashier arh ,
adalah dalam dua tiga kali shift malam ..
memanglah ada elaun , (satu hari shift malam rm5) ,
tapi macam tak berbaloi ..
tinggal anak isteri suami kat rumah sengsorang
then kau kerja bagai orang bujang ..
rasa bersalah hoi ..

then bahaya untuk girl ..
lainlah kalau ada orang menjemput kau .. its okay ..
takda masalah untuk itu ..
tapi cuba pikir ,
kalaulah kau masuk kerja pukul 6 petang contahnya ,
for sure kau break sejam ..
then akan balik tepat pukul 3 pagi .. (kalau tepatlah .. selalunya aku lebih ..)
sapa yang still boleh berjaga nunggu nak jemput kau time time gitu ?
pulak esoknya orang tuh kerja ..
wallaweh , memang tak arh kan kalau selalu ..

then bila aku kerja shift malam ,
kau ingat laki aku tuh boleh terjongok kat rumah tuh sengsorang layan movie ?
takdanya ..
kalau dia penat sangat mungkin yya dia akan terus tidur ..
kalau tak jangan harap ..
kalau time tuh aku shift masuk pukul 11 malam then hanya akan balik esok paginya pukul 8 ,
kau tengoklah , mesti punya terjojol muka si Faizal tuh kat outlet pukul 3-4 pagi ..
sebab tak boleh tidur ..
tak kesian kau kat laki kau ??

sadis kau tau ..
pulaknya esok dia kerja ..
mata baraiiii .. sebelum g kerja datang lagi jenguk aku kat outlet ..
yya lah , dia kerja masuk before pukul 8 ,
aku pulak habis kerja pukul 8 ..
bila waktu aku ngan laki aku??
si Faizal tuh nampak jja muka macam gangters mintak penampar ,
tapi bila merajuk alahaiiii , bertabah aku nak memujuk ..
kalah si budak kecik merajuk tahu ?? ayyooo ...

besh memang besh kerja malam ..
tak banyak sangat custumer ..(sometimes )
tapi aku lebih prefer kerja siang ..
ada masa masa untuk insan tersayang ..

adalah satu masa tuh ,
aku langsung takda time ngan si Faizal ..
minggu tuh pulak Faizal naik overtime dengan Poslaju ..
sampai ke tengah malam .. pukul 11-12 malam gitu ..
carik rezeki lebih untuk keluarga ..
macam biasa dia kerja pukul 8 pagi ..
then OT balik kol 11-12 malam kan ?
aku pulak kerja masuk pukul 11 malam , balik pukul 8 pagi ..
huwehhhh ... sehari dua aku bertabah lagi ..
masuk hari ketiga , demam aku hoi ...
demam rendu kat laki sendiri ..
padahal satu rumah tuh .. kahkah ..

start tuh , serikkkk !! 
try mintak shift siang ..
tak dapat elaun 5 hinggit pon tappa ..
asalkan aku ngadap gak muka garang laki aku ..


okay .. tu ja nak cerita ..

:)

3 comments:

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid