Sakit

eydafaizal | Sunday, June 28, 2015 | 1Comments |

Luahan tengah malam ..

Sebenarnya ..
Aku tak sengaja menyimpan dendam ..
Aku tak sengaja menyimpan amarah menggunung di dalam hati ..
Terutama dalam bulan mulia ini ..

Aku dah Cuba ..
Aku dah cuba untuk memaafkan walaupun korang langsung tak meminta maaf ..
Aku dah cuba ingin melupakan ..
Aku dah cuba agar tidak menyimpannya dalam hati ..
Tapi aku hanya manusia biasa ..
Aku punya hati .. Ada perasaan ..

Aku minta maaf ..
Memang korang juga adalah hidupku ..
Tapi korang bukan lagi milik aku ..

Aku telan segala apa yang korang caci maki aku ..
Aku telan segala hinaan yang korang lemparkan pada keluarga aku ..
Aku taknak mengimbau apa yang korang lakukan pada aku .. Pada suami aku .. Didepan anak Anak aku ..
Takkan aku lupa walau seminit ..
Sebab semua tu masih berbekas dalam hati ..

Aku belajar memaafkan kerana aku pikir korang adalah sebahagian dari hidup aku .
Tapi tak boleh ..
Tak boleh sebab korang sendiri tak belajar menerima apa yang aku lakukan ..

Setiap bait kata caci maki segala ugutan yang korang lemparkan pada aku sangat memeritkan ..

Hati ini yang rasa nyilu pilu sakitnya ..
Tubuh ini yang rasa kesakitan yang amat sangat akibat penangan sepak tumbuk terajang dari korang ..
Sakit ..
Cukup sakit ..
Lagi sakit bila tanpa belas korang perlakukan keluarga aku tak ubah macam sampah ..
Korang percayaa sangat cerita sebelah pihak ..
Korang brain wash otak orang sekeliling korang agar menampakkan kesalahan tu terletak pada aku seorang ..

Ugutan bunuh yang aku terima ..
Aku semat dalam diri ..
Aku mohon , agar segalanya terbongkar dengam teliti dengan sendirinya ..

Sebab bila aku berkata benar ,
Korang akan belasah aku ..
Habis habisan ..
Walau saat itu aku sedang mendukung seorang Anak aku yang masih bayi ..

Tak mengapa ..
Karma Allah itu ada ..

Ya Allah ..
Aku mohon .. Kau kuatkan aku..
Kau kukuhkan ikatan keluargaku ini ..
Kau limpahkan rezeki pada keluargaku ini..
Aku sudah cukup terhina dengan semua ini ..
Keluarlah kebenaran ..
Tolonglah ..

Rezeki , melimpahlah pada keluarga kecilku ini ..
Lapangkanlah hatiku , hati suami dan anak²ku ..
Renjislah sedikit kasih sayangmu pada kami ..
Biar derita ini pergi menjauh ..

amin amin amin ..

1 comment:

  1. Adakala memaafkan membuatkan hati menjadi lebih tenang.

    ZH Blogger

    ReplyDelete

sayangs , tinggalkan comment anda disini =) ..

 
© Copyright 2015 | All Right Reserved to Norlidahidayu ~ | Design by Kiera Rashid